دنیای اقتصاد - زنجان: مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور از دو خطه کردن محور شمال غرب خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح ۴۴۰ کیلومتر به طول راه‌آهن شمال غرب اضافه و بر سرعت حمل‌ونقل افزوده خواهد شد. حسن ماسوری افزود: طول خطوط راه‌آهن کشور در حال حاضر ۱۰ هزار کیلومتر می‌باشد که پس از اتمام برنامه پنجم توسعه به ۲۰ هزار کیلومتر در کل کشور رسید و طول راه‌آهن شمال غرب هزار کیلومتر خواهد بود.

ماسوری همچنین از توسعه، تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر شهید مطهری راه‌آهن زنجان با اعتبار یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: این پروژه با ۳۳۶ مترمربع مساحت، مجهز به سیستم کامل صوت و تصویری و ظرفیت ۱۸۹ نفر خواهد بود.

این مقام مسوول احداث یگان انتظامی و کلانتری راه‌آهن شمال غرب با مساحت ۱۰۵۰ مترمربع و اعتبار ۷ میلیارد ریال دیوار حریم ایستگاه‌های زنجان، قزوین، تاکستان، خراسانک و سهند، به طول ۱۹ کیلومتر و با اعتباری بالغ ۲۶ میلیارد ریال، ساخت سالن انتظار مسافری ایستگاه راه‌آهن تاکستان با اعتبار دو میلیارد ریال و مساحت ۴۰۰ مترمربع، احداث پاساژ زیرگذر و سکوی دوم ایستگاه راه‌آهن مراغه با اعتبار ۴ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های عمرانی افتتاحی راه‌آهن شمال غرب همزمان با هفته دولت عنوان کرد.