افزایش 39 درصدی اعتبارات عمرانی اصفهان

دنیای اقتصاد - اصفهان - علی راعی: معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اعتبارات عمرانی استان اصفهان، امسال ۲۲۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به پارسال، ۳۹ درصد افزایش دارد. سید جمال‌الدین صمصام شریعت اظهار کرد: از این میزان اعتبار، ۲۵ میلیارد تومان برای حوادث و ۳۱ میلیارد تومان برای خشکسالی تخصیص یافته است. وی با بیان اینکه در هفته دولت یک هزار و ۱۶۵ پروژه عمرانی در استان اصفهان با اعتباری افزون بر ۳۲۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، افزود: از این میزان ۵۷۷ طرح از طریق اعتبارات ملی و ۵۸۸ طرح از محل اعتبارات استانی تامین هزینه شده است.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه در بخش مسکن مهر، ۶۹ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی قرار است در استان اصفهان ساخته شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، ۶۳ هزار واحد به بهره‌برداری برسد.

صمصام شریعت همچنین به مصوبات سه سفر انجام شده هیات دولت به استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: از ۲۶۱ مصوبه دور اول سفر رییس‌جمهور، ۲۴۴ مصوبه در دست اجرا می‌باشد و ۱۴۵ مصوبه نیز خاتمه یافته است.

وی افزود: در سفر دوم هیات دولت به استان اصفهان نیز، از تعداد ۳۲۳ مصوبه، ۱۶۵ مصوبه در دست اجرا و ۵۲ مصوبه خاتمه یافته است و میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبات در دست اجرا، ۵۱ درصد است.معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به این مطلب که کل مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان اصفهان نیز ۱۸۸ مصوبه بوده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۵۵ مصوبه در دست اجرا و ۷ مصوبه پایان یافته است که میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبات در دست اجرا، ۳۹ درصد می‌باشد.

صمصام شریعت در ادامه با اشاره به طرح آبرسانی به فلات مرکزی ایران (تونل بهشت‌آباد) گفت: طول این تونل،۶۵ کیلومتر است که از بهشت آباد شروع و در ایستگاه چرمهین خاتمه می‌یابد و توانایی انتقال حدود یک میلیارد مترمکعب آب را دارا است.

به گفته وی، در خشکسالی‌های اخیر، سالانه دو میلیارد مترمکعب آب از استان اصفهان خارج شده است.معاون امور عمرانی استانداری اصفهان، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر ماه امسال، تونل سوم کوهرنگ نیز به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: طول این تونل، ۲۳ هزار و ۱۹۸ متر می‌باشد که تاکنون ۱/۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ورزشگاه بزرگ نقش جهان نیز در سه قسمت مجزا در دست اجرا است، گفت: ساخت ورزشگاه ۷۵ هزار نفری فوتبال تاکنون ۵/۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی و عملیات احداث سالن ۶ هزار نفری و استخر سه‌گانه قهرمانی، به ترتیب ۸۳ و ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در ادامه صمصام شریعت با بیان اینکه کلنگ ساخت کنار گذر شرقی اصفهان از سال ۱۳۸۳ به زمین خورد و اعتبار اولیه برای احداث این کنارگذر ۵۳ میلیارد تومان بوده است، افزود: تاکنون برای این طرح ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است. وی در همین خصوص تصریح کرد: طول قطعه کنار گذر شرقی اصفهان، ۲/۸۹ کیلومتر است که دارای ۲۲۷ پل کوچک و ۹ پل بزرگ می‌باشد.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: طول خط شمال به جنوب مترو، ۲/۲۰ کیلومتر می‌باشد که تاکنون با ریل‌گذاری ۱۰ کیلومتر آن، ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۲۷ میلیارد تومان به منظور احداث مترو اصفهان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: امسال ۹۹ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای مترو اصفهان پیش‌بینی شده که تاکنون، ۲۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. جمال‌الدین صمصام شریعت با بیان اینکه در مهر ماه سال‌جاری، ۱۴۹ پروژه مدرسه‌سازی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این مدرسه‌ها دارای ۱۱۳۰ کلاس درس با زیر بنای ۲۰۷ هزار مترمربع است که ساخت این تعداد مدرسه نسبت به پارسال، ۹۷ درصد رشد داشته است. وی با بیان اینکه ۲۸ مدرسه مقاوم‌سازی شده است، افزود: از مجموع ۴ هزار و ۹۲۵ کلاس تخریبی، ۲ هزار و ۱۲۱ کلاس بازسازی شد.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت سیمان سپاهان در داخل استان و قرارگاه خاتم‌الانبیا در خارج استان اصفهان عملیات احداث قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران را بر عهده دارند، اظهار کرد: طول قطعه داخل استان ۱۵۰ کیلومتر با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و طول قطعه خارج استان اصفهان،۹۰ کیلومتر با ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی بوده است.