دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز از آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه و تکمیل و بهره‌برداری ۵ طرح در دست ساخت در سال جاری خبر داد. دکتر حسن مروتی، مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در سال جاری را مطالعه و ساخت دانشکده‌ تربیت بدنی و علوم ورزشی با مساحت ۶‌هزار مترمربع، مطالعه و ساخت دانشکده علوم زمین، احداث دانشکده هنر شوشتر و خوابگاه این دانشکده، محوطه‌سازی تاسیسات زیربنایی دانشگاه با وسعتی بالغ بر ۱۰۰‌هزار مترمربع و تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه تکمیل آزمایشگاه مرکزی، آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد و تکمیل مرکز رشد و فن‌آوری که از سال گذشته آغاز شده، امسال در دستور کار و اولویت بهره‌برداری قرار دارد.

وی گفت: عملیات اجرایی دانشکده دامپزشکی با ۵‌هزار مترمربع مساحت و اعتباری بالغ بر ۴۰‌میلیارد‌ریال نیز در حال اجرا است که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات عمرانی پیش‌بینی می‌شود تا مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

دکتر مروتی همچنین در مورد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی که در سفر سوم هیات دولت به خوزستان با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری کلنگ‌زنی شده بود، گفت: ساختمان جدید این دانشکده با ۶‌هزار مترمربع زیربنا و برآورد اولیه ۵۰‌میلیارد‌ریال هزینه اجرا ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین احداث ساختمان دانشکده هنر شوشتر با ۵‌هزار مترمربع زیربنا و ۴۰‌میلیارد‌ریال برآورد اولیه اعتباری و نیز یک بلوک خوابگاهی دانشجویی با ۳‌هزار و ۱۰۰مترمربع و ۲۰‌میلیارد‌ریال اعتبار پیش‌بینی شده، در نیمه دوم امسال به مناقصه می‌رود.

وی در مورد ساخت دو بلوک خوابگاهی در مجتمع خوابگاهی شماره ۲ اظهار کرد: اجرای این پروژه حدود ۵ سال پیش توسط وزارت علوم آغاز شده و با وجود گذشت این سال‌ها هنوز تکمیل نشده است که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه، مقرر شد این پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود تا سریع‌تر عملیات اجرای آن به پایان رسد.

دکتر مروتی، دانشکده علوم آب با ۵‌هزار مترمربع زیربنا و برآورد اولیه ۴۰‌میلیارد‌ریال هزینه اجرا را از دیگر پروژه‌هایی اعلام کرد که در نیمه دوم سال جاری با انجام مناقصه و مراحل اداری، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز اولویت طرح‌های عمرانی دانشگاه را در سال جاری تکمیل و بهره‌برداری از دو بلوک خوابگاهی، توسعه دانشکده دامپزشکی و توسعه سلف سرویس مرکزی عنوان کرد و افزود: با توجه به بهره‌برداری از دانشکده ادبیات در پردیس دانشگاهی و انتقال دانشجویان به پردیس دانشگاه، سلف سرویس موجود پاسخگوی جمعیت دانشجویان نیست و توسعه این مکان در اولویت طرح‌های عمرانی دانشگاه قرار دارد.

دکتر مروتی با اشاره به اعتبارات عمرانی دانشگاه در سال جاری گفت: در بخش فضاهای آموزشی و کمک آموزشی بالغ بر ۵۷‌میلیارد و ۷۵۶‌میلیون‌ریال و در بخش تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات حدود ۱۸‌میلیارد و ۴۹‌میلیون‌ریال اعتبار به دانشگاه اختصاص یافته است.

وی اعتبارات عمرانی سال گذشته دانشگاه را ۹۵‌میلیارد‌ریال و میزان جذب آن را ۹۶‌درصد اعلام کرد و افزود: بودجه عمرانی دانشگاه امسال حدود ۲۰‌درصد کاهش یافته است.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین در خصوص اعتبارات فرهنگی دانشگاه گفت: با توجه به رویکرد جدید دولت در سفر سوم و توجه ویژه به بخش فرهنگ از نظر زیرساختی و فعالیت‌های جاری، مقرر شد ۷‌میلیارد و ۹۰۰‌میلیون‌ریال به دانشگاه ابلاغ شود.