دنیای اقتصاد - خرم آباد - الهه نجف‌وند: استاندار لرستان ویژگی این استان را استعداد پنهان اما محرومیت آشکار عنوان کرد و گفت: برای رفع محرومیت از این استان باید از استعدادهای پنهان آن بهره گرفته و از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کرد. حبیب‌الله دهمرده، در نشستی با خبرنگاران افزود: به رغم اینکه در استان لرستان استعداد‌ها و ظرفیت‌های بی‌شماری وجود دارد، اما در راستای این ظرفیت‌ها در استان سرمایه‌گذاری نشده است. وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات، گردشگری و صنعت در استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود، سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها بسیار اقتصادی و سود ده و در اولویت کاری است. استاندار لرستان با تاکید بر برنامه‌ریزی و نیز فراهم کردن زیر‌ساخت لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در لرستان گفت: رسانه‌ها با معرفی ظرفیت‌های موجود می‌توانند نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این استان داشته باشند.

دکتر دهمرده وضعیت کشاورزی این استان را با توجه به ظرفیت بالای موجود در این بخش مطلوب ندانست و تصریح کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار می‌توان بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی دیم این استان را به آبی تبدیل کرده و میزان تولید محصولات را افزایش داد که این‌کار رونق اقتصاد و نیز اشتغال را در این استان در پی خواهد داشت. وی تاکید کرد: به‌رغم اینکه برخی زمین‌های کشاورزی این استان ظرفیت لازم برای دو یا سه بار کشت در سال دارند، اما به دلیل مشکل کمبود آب، تنها یک‌بار در سال به صورت دیم به زیر کشت می‌رود.

استاندار لرستان همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در بخش حمل‌و‌نقل، جاده و نیز انرژی را لازمه توسعه این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: تا این زیر‌ساخت‌ها به شکل مطلوب در استان فراهم نشود نمی‌توان انتظار توسعه و پیشرفت را در این استان داشت.