دنیای اقتصاد - بوشهر: رییس سازمان صنایع و معادن استان بوشهر گفت: پنج واحد صنعتی به مناسبت هفته دولت در این استان به بهره‌برداری می‌رسد. اسماعیل مرحمتی افزود: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ۵/۶۲‌میلیارد ‌ریال است و ۹۰نفر نیز در آنها مشغول به کار شده‌اند. وی افزود: برای اجرای این تعداد طرح ۵/۲۴میلیارد ‌ریال از محل تسهیلات بنگاه‌های زود بازده تامین شده است. رییس سازمان صنایع و معادن استان بوشهر اضافه کرد: این طرح‌ها شامل واحدهای سنگ، سنگ شکن، آب شیرین کن، تولید رنگ دانه‌های پلیمری، صنایع غذایی، تولید پروفیل لوله و قوطی فلزی در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، کنگان و دشتی است.

مرحمتی در ارتباط با طرح‌های اجرا شده از محل تسهیلات ارزی در استان بوشهر گفت: اکنون ۱۵فقره طرح از این محل گشایش اعتبار و از محل حساب ذخیره ارزی اجرا شده است. وی افزود: حجم تسهیلات ارزی در استان بوشهر ۶۵۳میلیون‌دلار با اشتغال یکهزارو ۶۹۲نفر است. مرحمتی اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری در ۱۵طرح اجرا شده از محل تسهیلات ارزی ۱۰هزار‌میلیارد ‌ریال است که پروژه‌های سیمانی، پتروشیمی و آبزیان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به وجود دو‌هزارو ۶۰۰جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان بوشهر بیان کرد: سرمایه‌گذاری این تعداد طرح ۴۴۰هزار‌میلیارد ‌ریال است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵/۱۸درصد رشد داشته و از نظر حجم کار ۱۰درصد کل سرمایه‌گذاری کشور است که رتبه نخست تقاضای سرمایه‌گذاری را از آن استان بوشهر کرده است.