دنیای اقتصاد- رشت - محدثه بی‌آزار: در یک سال اخیر ۳۶۰ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان گیلان صادر شده که برای آنها بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این طرح‌ها طی یک دوره یک الی ۳ ساله برای ۱۳ هزار نفر شغل ایجاد شود. محمد حسین اصغریان، رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان با اعلام این مطلب گفت: در فاصله زمانی هفته دولت سال گذشته تا امسال بیش از ۴ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت استان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که نشانگر حرکت رو به رشد و نوید بخش آینده‌ای امیدوارکننده برای صنعت استان گیلان است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان افزود: در مدت زمان یکساله منتهی به هفته دولت سال جاری ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی استان صادر شده که میزان سرمایه‌گذاری آنها بیش از ۴ هزار میلیارد ریال بوده و ۴۱۰۰ نفر نیز در این بخش‌ها مشغول به کار شده‌اند.

اصغریان ادامه داد: این واحدها عمدتا در زمینه تولید محصولات غذایی، نساجی و پوشاک، صنایع سلولزی، کانی غیرفلزی و محصولات پلاستیکی و لاستیکی فعالیت می‌کنند.

وی در پایان از راه‌اندازی چندین واحد صنعتی بزرگ و مهم در ماه‌های آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در مسیر رو به رشد صنعت گیلان حمایت و همدلی تمامی مسوولان استان به ویژه استاندار و نمایندگان مجلس نقش بسزایی داشته و سایر مسوولان نیز می‌توانند با کمک به این روند، دین خود را به مردم استان ادا کنند.