دنیای اقتصاد - اصفهان - علی راعی: استاندار اصفهان گفت: هزار و ۳۶۵ پروژه ملی و استانی مربوط به دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها به مناسبت هفته دولت در سطح استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد. علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اعتبارات استانی این طرح‌ها را ۳۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد. وی در ادامه با بیان اینکه تا تیرماه امسال پروژه قطار شهری اصفهان ۴۱ درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: تاکنون ۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات دولت به این امر اختصاص پیدا کرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت برای پروژه قطار شهری تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است، افزود: کارهای مطالعاتی پروژه قطار شهری اصفهان - بهارستان و فولاد شهر صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی عملیات اجرایی این طرح خواهیم بود.

ذاکر اصفهانی همچنین با بیان اینکه عملیات اجرایی ورزشگاه نقش جهان متوقف شده است، اظهار کرد: با واگذاری این طرح به اصفهان کارهای اجرایی آن در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

وی خواستار همکاری شهرداری شاهین شهر و اصفهان در این طرح شد و تصریح کرد: رییس‌جمهوری موافقت خود را برای تخصیص بودجه ورزشگاه نقش جهان اعلام کرده و دستور داده که معاونت راهبردی ریاست جمهوری اعتبارات تخصیص یافته را به اصفهان پرداخت کنند. وی ادامه داد: تسریع در پروژه‌های مسکن مهر مورد تاکید وزیر مسکن است که این امر نیز باید محقق شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در سال گذشته رتبه اول را در اجرای طرح مسکن کسب کرد، افزود: این استان شرایط خوبی را برای اجرای این طرح دارد، اما باید در بخش خدمات توجه بیشتری به آن شود.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه تا دو ماه آینده تونل سوم کوهرنگ نیز به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: طول این تونل ۲۳ کیلومتر است که تنها ۲۰۰ متر آن باقی مانده است.

وی تصریح کرد: تونل خدنگستان نیز دارای طول ۵/۱۱ کیلومتر است که یک هزار و ۲۰۰ متر آن باقی مانده است.

استاندار اصفهان اعتبارات امسال بخش عمرانی را ۲۲۲ میلیارد تومان عنوان و یادآور شد: برای این اعتبارات چهار هزار پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در اعتبارات جاری استان مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: اعتبارات خواسته شده تاکنون ابلاغ نشده و در بسیاری از بخش‌ها نیازمند اعتبارات هستیم.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه در طرح‌های ملی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: نمایندگان کمک کنند تا اعتبارات ابلاغ نشده استان اصفهان زودتر اجرایی شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای ایجاد ۸۰ هزار فرصت شغلی سه هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده در بخش اشتغال تاکنون محقق نشده است. وی در عین حال ادامه داد: در سه ماه نخست سال‌جاری تاکنون ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که تا پایان سال جاری با این روند بیش از ۸۰ هزار فرصت شغلی در اصفهان ایجاد می‌شود.