دنیای اقتصاد - ارومیه - صابر چهرقانی: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت : طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و در هفته جاری شاهد بهره‌برداری از راه آهن مراغه - ارومیه در ایستگاه میاندوآب خواهیم بود. سید جواد محمودی با بیان این مطلب افزود: تمامی ظرفیت‌های مدیریتی استان را برای تسریع روند پروژه راه‌آهن مراغه - ارومیه به‌کار گرفته‌ایم و در آینده نیز به‌کار خواهیم گرفت تا هرچه سریع‌تر شاهد تحقق حضور راه‌آهن در ارومیه باشیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته این پروژه ۱۸۳ کیلومتری پیشرفت مناسبی نداشته و با پیگیری‌هایی که در جلسات متعدد با وزیر راه و مسوولان کشوری داشتیم، تسریع روند اجرای این طرح در دستور کار قرارداده شده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این پروژه را حدود دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال تنها ۲۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است و با روند تخصیص این‌چنینی، تکمیل این طرح بزرگ و قابل توجه به بیش از هشت سال زمان نیاز دارد که امیدواریم اجرای آن زودتر و با تخصیص اعتبار بهتر انجام پذیرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در حال رایزنی برای افزایش میزان اعتبار سالانه طرح راه‌آهن مراغه - ارومیه هستیم.

محمودی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری نیز، ایستگاه مهاباد به شبکه ریلی کشور متصل شود و کارهای اجرایی این طرح شتاب بیشتری به خود گیرد.

وی توجه بیش از پیش به حوزه راه‌آهن را خواستار شد و افزود: طبق سند چشم‌انداز حوزه راه آهن در کشور باید سالانه یک‌هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور احداث شود که این امر می‌تواند در گسترش این شبکه به ویژه در استان‌های فاقد راه‌آهن از جمله آذربایجان غربی موثر و مفید باشد.