دنیای اقتصاد - بندرعباس: رییس اداره‌ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راه و ترابری هرمزگان گفت: محور بندرعباس - سیرجان در سال جاری با اعتبار ۲۴‌میلیارد‌ریال ایمن‌سازی می‌شود. مهران رازمند با اعلام این مطلب افزود: محور بندرعباس - سیرجان به واسطه حمل کالا از بنادر شهید رجایی و باهنر و مراکز صنعتی مهم در استان از محورهای پر ترافیک استان و کشور می‌باشد و این محور در اولویت ویژه‌ایمن‌سازی قرار دارد.

وی اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی این محور را اجرای ۴۰۰کیلومتر خط‌کشی و نصب ۱۰هزار عدد انواع علائم اطلاعاتی، انتظامی و اخطاری و همچنین تابلوهای محدودیت سرعت و کیلومتر شمار و بازتاب‌های چشم گربه‌ای و چشم ببری نام برد.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به اجرای ۲کیلومتر روشنایی گردنه ذرتو که از نقاط پر حادثه این محور است، اظهار کرد: برای روشنایی بیشتر در نقاط مشابه این محور سال گذشته ۳دستگاه برج نوری در تقاطع گهکم - فورگ، تقاطع سرخون و انتهای آزاد راه شهید رجایی نصب شده و یک دستگاه برج نوری دیگر در میدان شهید نامجو در همین محور در حال نصب است.

رییس اداره‌ایمنی و حریم راه‌های راه و ترابری هرمزگان در ادامه از آغاز عملیات خط‌کشی ۲هزار و ۴۰۰کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی و روستایی استان با اعتبار بیش از ۷میلیارد‌ریال خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر انواع خط‌کشی ممتد و منقطع و دوبل ممتدو منقطع در راه‌های استان اجرا می‌شود. وی در پایان از رانندگان خواست در هنگام اجرای عملیات خط‌کشی توسط اکیپ‌های راهداری به دستورات مامورین راهداری و پلیس توجه کنند.