دنیای اقتصاد - بجنورد- جواد آگاهی: همزمان با هفته دولت ۱۳پروژه راه و ترابری در استان خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد. مدیر کل راه و ترابری خراسان شمالی اعتبار این پروژه‌ها را ۱۳۳‌هزارو ۲۲۲‌میلیون‌ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد و گفت: روکش آسفالت بزرگراه‌ها، احداث و بهسازی آسفالت راه‌های سطح استان، احداث پل و دیوار ساحلی، اصلاح تقاطع و رفع نقاط پر حادثه از جمله طرح‌هایی است که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ابوالفضل باقرنیا پروژه‌های ملی قابل بهره‌برداری استان در هفته دولت را، ۲۳ کیلومتر روکش آسفالت بزرگراه بجنورد- شیروان به مبلغ ۳۳‌هزار‌میلیون‌ریال، ۱۰ کیلومتر احداث و آسفالت محور روستای مشهد- طرقی به مبلغ‌هزار و ۶۰۰‌میلیون‌ریال، شش کیلومتر احداث و آسفالت راه گورپان به مبلغ چهار‌هزار و ۳۰۰‌میلیون‌ریال، ۵/۲ کیلومتر اصلاح تقاطع قره سیلاب به مبلغ ۱۴‌هزار و ۲۳۲میلیون‌ریال و ۵/۱ کیلومتر اصلاح تقاطع پمپ بنزین رباط قره بیل به مبلغ دو‌هزار‌میلیون‌ریال اعلام کرد.

وی افزود: روکش آسفالت محور پیش قلعه غلامان به طول ۲۰ کیلومتر و به مبلغ ۱۵‌هزارو ۴۹۰‌میلیون‌ریال، هشت کیلومتر زیرسازی و آسفالت جاده کرنخ به شوقان به مبلغ ۱۸هزار‌میلیون‌ریال و احداث پل سه دهانه ۱۳ متری و دیوار ساحلی ۱۷۰ متری گیفان به مبلغ هشت‌هزار‌میلیون‌ریال از طرح‌های ملی و استانی این اداره کل است.

رییس شورای حمل‌و‌نقل خراسان شمالی، هفت کیلومتر زیرسازی و آسفالت محور قلعه حسن به مبلغ چهارهزار و ۸۰۰‌میلیون‌ریال، ۷/۷ کیلومتر زیرسازی و آسفالت محور گیفان به مبلغ چهار‌هزار و ۸۰۰‌میلیون‌ریال، پنج کیلومتر احداث و آسفالت محور آشخانه - شهرآباد به مبلغ ۲۷هزار‌میلیون‌ریال را از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت امسال عنوان کرد.

وی همچنین پروژه‌های استانی قابل بهره‌برداری در این هفته را، احداث و آسفالت راه روستای کلاته - شوقان به طول یک کیلومتر و احداث و آسفالت راه روستای پیشی دره به طول ۶ کیلومتر اعلام کرد.