دنیای اقتصاد - اراک - مجید نیک عهد: به همه خبرنگاران فاقد مسکن استان مرکزی واحد آماده تحویل داده می‌شود. استاندار مرکزی در پنجمین جلسه شورای مسکن که در استانداری مرکزی برگزار شد از اعلام آمادگی سازمان مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن برای تحویل واحدهای مسکونی آماده در هر نقطه استان، شهر یا روستا، به خبرنگاران فاقد مسکن خبر داد.

شعبانی‌فرد با اشاره به ۴۰ مصوبه مسکن مهر که با حضور وزیر مسکن در سفر ماه جاری به استان، تصویب و لازم‌الاجرا شده است، سازمان بخشی به سکونت‌گاه‌های غیررسمی، اختصاص ۳‌هزار واحد افزوده بر ۵‌هزار واحد مسکن روستایی در استان برای روستاییان در بحث مسکن مهر و آمادگی همه دستگاه‌های خدماتی و بانک‌ها برای حل مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر را از جمله این مصوبات برشمرد و گفت: همه فرمانداران در شهرهای استان موظف هستند که با تشکیل جلسات هفتگی مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر را بررسی و هر چه که هست با کمک سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط حل کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در کلیه تعاونی‌های مسکن تسهیلات در قالب وام مسکن مهر تغییر یافته و پرداخت می‌شود از اعطای وام در قالب مسکن مهر برای احداث مساجد در کلیه شهرهای استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث ‌هزار واحد مسکونی مهر در مهاجران کلنگ‌زنی شده است، احداث ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر در سنجان را از جمله برنامه‌های احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵۰‌هزار نفر عنوان کرد و از آغاز عملیات در فاز اول شامل ۵۰۰ واحد در شهر سنجان تا ماه آینده خبر داد.

وی با اشاره به مصوبه جدید مجلس در رابطه با بیمه کارگران ساختمان مشکل پرداخت حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی را با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور آن از جمله مشکلات تعاونی‌ها برشمرد و با تاکید موضوع به تامین اجتماعی استان تصریح کرد: با کمک سازمان تامین اجتماعی تعاونی‌های مسکن مهر حق بیمه کارگران را می‌توانند در ۴ قسط پرداخت کنند.