دنیای اقتصاد - بوشهر: استاندار بوشهر گفت: جزیره نگین یکی از مناطق مستعد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که با توسعه آن فضای لازم برای پس کرانه بندر بوشهر افزایش قابل‌ملاحظه‌ای می‌یابد. محمد حسین جهانبخش در حاشیه بازدید از بندر بوشهر اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن به روند توسعه‌ای و بهره‌برداری از جزیره نگین، با شرکت گلف اجنسی توافق نامه امضا شده است که در فاز نخست ۳۰۰میلیارد‌ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی یادآورشد: هم اینک مساحت جزیره نگین ۳۵هکتار است که قابل توسعه تا ۷۰ هکتار است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: جزیره نگین با برخورداری از امکان الحاق به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کرده است.

وی گفت: طرح‌های توسعه‌ای زیادی در بنادر استان بوشهر در گذشته اجرا شده است و هم اینک نیز طرح‌های مهمی در دست اجرا است که بخشی از آنها در هفته دولت و مابقی در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

جهانبخش افزود: شاخص این پروژه‌ها بهره‌برداری از اسکله کوثر است که در هفته دولت با حضور مسوولان ارشد کشوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: ساخت اسکله و بازسازی محوطه پایانه کوثر به طول ۶۰۰متر و ظرفیت پنج‌هزار تن از سال ۸۵ با اعتبار ۱۷۱‌میلیارد‌ریال در بندر بوشهر آغاز شد.

وی گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر افزایش چشمگیری پیدا کرده است.