دنیای اقتصاد - قزوین - لیلا بیگدلی: معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان چهار سال آینده میزان صادرات استان قزوین به یک‌میلیارد‌دلار برسد. اصغر حمزه‌ای در نشست استاندار قزوین با مدیران واحدهای صنعتی این استان که در سالن باغستان برگزار شد، افزود: تصریح کرد: تا سال ۸۴ در استان قزوین ۱۰۰‌میلیون‌دلار صادرات داشتیم که این میزان در سال ۸۸ به ۲۷۰‌میلیون‌دلار رسید و تا پایان چهار سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم که یک‌میلیارد‌دلار صادرات داشته باشیم که کار عظیمی است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۸۴ مجموعه تولیدات استان ۵/۴‌میلیون تن بود که ظرف چهار سال به ۷/۸میلیون تن رسید و با توجه به جهشی که صورت می‌گیرد طی چهار سال آینده تولیدات به ۱۴‌میلیون تن می‌رسد که مقرر است معادل آنچه در تاریخ استان قزوین تولیدات صنعتی داشتیم، تولید کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین اضافه کرد: مجموع مصرف برق استان در طول سال ۱۳۸۴، ۵۰۰ مگاوات است که چهار سال آینده به ۲‌هزار مگاوات می‌رسد و این نشان می‌دهد که حجم عظیمی از واحدها را ایجاد می‌کنیم که نیاز به انرژی دارند.

وی عنوان کرد: تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال ۸۴، ۷‌هزار‌میلیارد‌تومان بود که امسال این رقم به ۱۲‌هزار‌میلیارد‌تومان رسید و تا چهار سال آینده به ۲۰‌هزار‌میلیارد‌تومان می‌رسد.

وی تاکید کرد: این اقدامات عظیم با کمک فعالان حوزه صنعت محقق می‌شود.