دنیای اقتصاد - بندرعباس: به همت اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه و با مشارکت بخش خصوصی جابه‌جایی مسافران به جزایر تنب بزرگ و ابوموسی انجام می‌شود. به گزارش روابط عمومی این بندر‌، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: با توجه به محوریت اداره بنادر و دریانوردی و نیز ظرفیت بالای این منطقه در خصوص سرویس هوایی‌، زمینی و دریایی به مسافران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، لزوم راه‌اندازی این مسیر احساس می‌شد و در نتیجه تعاملات به عمل آمده ما بین این اداره و شرکت کشتیرانی چهار ستاره دریا، این مهم میسر شد.

مهندس مکی زاده ضمن اشاره به راه‌اندازی روزانه مسیر کشتیرانی بندرلنگه به جزیره کیش و بالعکس در اردیبهشت ماه امسال گفت: ایجاد مسیرهای مختلف دریایی برای رفاه حال هموطنان عزیزمان هدفی است که از سوی این اداره به جد دنبال می‌شود.

مهندس مکی زاده افزود: ساماندهی خطوط مسافری و نظام‌مندکردن تردد آنها از دیگر اهداف در طرح ساماندهی مسافری است که در آینده بیشتر شاهد تاثیرات آن بر صنعت گردشگری دریایی خواهیم بود.

مهندس عقیل خواجه‌، مدیر عامل شرکت چهارستاره دریا نیز گفت: هماهنگی‌های لازم جهت استفاده از سالن مسافری کشتیرانی والفجر انجام شده بود که متاسفانه در آخرین لحظه به علل نامشخص این قرار از سوی کشتیرانی لغوشد.

وی افزود: از این پس کشتی فراساحل با دوسفر در هفته در این مسیر فعالیت خواهد کرد. گفتنی است؛ کشتی فراساحل روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته، ساعت۱۱ صبح از اسکله بندرلنگه را به مقصد جزیره تنب بزرگ و ابوموسی ترک می‌کند و در بازگشت راس ساعت ۱۳ از جزیره ابوموسی به سمت بندرلنگه در حرکت است.