دنیای اقتصاد - اهواز : مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان گفت: ادغام سه دستگاه و تشکیل سازمان ملی مهارت و نیز تغییرات مدیریتی در این سازمان، نقطه‌ آغازینی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده است. رحمان قلاوند در نشستی با خبرنگاران با موضوع روز ملی مهارت و کارآفرینی با اشاره به ایجاد دهکده ملی فنی و حرفه‌ای در خوزستان که یکی از مصوبات سفر اول هیات دولت به خوزستان بود، گفت: طرح ایجاد دهکده ملی فنی و حرفه‌ای در خوزستان، طرحی مطالعه نشده بود که با عجله تدوین و ابلاغ شد.

وی افزود: با این وجود، در کارگروه مسکن، زمینی برای اجرای این مصوبه در نظر‌گرفته شد؛ اما به دلیل اینکه طرح مطالعه نشده بود، با کندی پیش رفت و کم‌کم از دستور کار خارج شد. وی گفت: هم اکنون نیز با تشکیل سازمان ملی مهارت، این طرح با رویکرد جدیدی در دستور کار قرار می‌گیرد و به شکلی منسجم‌تر اجرا می‌شود.

وی ارتقای مهارت در جامعه را هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و اضافه کرد: هدف سازمان فنی و حرفه‌ای، توسعه بخش غیر دولتی از لحاظ کمی و کیفی با توجه به ظرفیت و نیاز جامعه است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به وجود نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح استان اظهار کرد: از میان این تعداد آموزشگاه، ۸۳۰ آموزشگاه فعال هستند و بقیه راکد یا غیرفعالند.

قلاوند با تاکید بر اینکه تاسیس آموزشگاه، هدف این مجموعه نیست، گفت: روند صدور مجوز برای آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان کند نشده است، بلکه آموزشگاه‌هایی که در وظایف و تعهدات خود کوتاهی کنند، غیرفعال می‌شوند. بنابراین برای رسیدن به هدف سازمان، به توسعه کیفی آموزشگاه‌ها یا افزایش تعداد آموزشگاه‌ها خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت به خوزستان گفت: در سفر نخست رییس‌جمهور ساخت هشت مرکز آموزشی در استان مصوب شد که هفت مرکز ایجاد و تنها یک مرکز بدون توجیه اعلام شد.

قلاوند ادامه داد: همچنین در سفر دوم هیات دولت تلاش شد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان ایجاد شود؛ به گونه‌ای که در حال حاضر تنها شهرستان حمیدیه دارای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیست.