دنیای اقتصاد - بجنورد- جواد آگاهی: ساخت مسکن مهر در خراسان شمالی با تخصیص اعتبارات جدید وزیر مسکن به این استان شتاب گرفت. رییس سازمان مسکن و شهر‌سازی خراسان شمالی با بیان این مطلب گفت: سفر اخیر وزیر مسکن و شهر‌سازی به خراسان شمالی باعث شد تا ۳۷۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و ادامه روند ساخت مسکن مهر در این استان در نظر گرفته شود.

علی نقدی پور افزود: خراسان شمالی اولین استانی است که به مناسبت هفته دولت ۳هزار و ۷۳۱ واحد مسکونی را افتتاح می‌کند. وی تصریح کرد: از این تعداد مسکن یک‌هزار و ۳۲۴واحد مربوط به مسکن اجاره ای ۵ساله، یک‌هزار و ۶۷۳واحد مربوط به مسکن مهر ۹۹ساله، ۶۵۲واحد از محل تسهیلات بنگاه‌های زود بازده و ۸۲واحد نیز از طریق خود مالکان متقاضی ساخت مسکن است.

وی اظهار کرد: مشکل خدمات رسانی به گلستان شهر بجنورد نیز با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال از سوی وزارت نیرو، وزارت مسکن و شهرسازی و استانداری خراسان شمالی هر یک به مبلغ ۵۰میلیارد ریال برطرف خواهد شد.

نقدی پور همچنین به ساخت ۵باب مسجد در شهرک فرهنگیان، الغدیر و گلستان شهر و همچنین آماده به اجرا بودن ۹واحد آموزشی اشاره کرد و گفت: امیدواریم همزمان با افتتاح پروژه‌های زیر‌بنایی خدمات آموزشی نیز داشته باشیم.

وی همچنین به جدول‌گذاری، زیر‌سازی و آسفالت پروژه ۵۲۳واحدی شهرک آزادگان شیروان اشاره کرد و افزود: عملیات جدول‌گذاری و آسفالت مجتمع‌های الغدیر و شهرک فرهنگیان نیز در حال انجام است. وی در خصوص وضعیت مسکن مهر در دیگر شهر و شهرستان‌های استان اظهار کرد: طبق گفته وزیر مسکن و شهرسازی در سفر اخیرش به این استان وضعیت سه شهرستان بزرگ استان، یعنی بجنورد، اسفراین و شیروان خوب بوده و اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم در ۱۸شهر استان زمین تحویل داده شده است.

رییس مسکن و شهر‌سازی خراسان شمالی گفت: تا پایان امسال ۵‌هزار واحد مسکونی و تا شهریور سال ۱۳۹۰تمامی ۱۴هزار و ۵۰۰واحد مسکن بهره‌برداری می‌شود که امیدواریم با تحقق این امر تمامی متقاضیان مسکن مهر در استان واحد‌های مسکونی خود را تحویل بگیرند.