دنیای اقتصاد - اصفهان علی راعی: مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از رشد ۱۲‌درصدی مصرف آب در اصفهان طی هفته نخست مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. مهندس سید مهدی ثمره‌هاشمی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید آبفای استان اصفهان با اعلام این مطلب و با بیان اینکه این یک علامت خطرناک و هشدار جدی است، به قرار گرفتن ایران در منطقه خشک و کم آب جهان اشاره کرد و افزود: اگرچه میزان بارندگی در کشورمان کمتر از یک سوم متوسط جهانی است، اما سرانه مصرف آب از بسیاری از کشورهای دنیا بیشتر است.

ثمره‌هاشمی متوسط سرانه مصرف آب در کشور را بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ لیتر در شبانه روز و میزان هدررفت آب در شبکه‌های آبرسانی را ۲۹‌درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه گزارش‌ها نشان می‌دهد مصرف آب نسبت به قبل افزایش یافته است.

مدیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه مصرف بی‌رویه موجب نابودی و اضمحلال منابع آبی کشور می‌شود از همه مدیران صنعت آب و فاضلاب کشور خواست مردم را با واقعیت‌ها آشنا کرده و علاوه بر گزارش منابع موجود به مردم، آنها را با شیوه‌های جدید صرفه‌جویی آشنا کنند.

وی در ادامه به مشکلات تامین آب و برق طرح‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: هرچند وزارت نیرو موظف به تامین آب و برق این طرح‌ها است، ولی باید به منابع آبی و مراکز تولید برق توجه داشت و ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرد؛ ضمن اینکه تاکنون هیچ مبلغی از طرف وزارت مسکن و شهرسازی برای ایجاد این ظرفیت‌ها به وزارت نیرو پرداخت نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان نیز در این مراسم اجرای طرح‌های تامین آب استان و از جمله طرح انتقال آب بهشت‌آباد را نیازمند عزم جدی مسوولان دانست و گفت: در حال حاضر یکی دیگر از چالش‌های صنعت آبفا، موضوع فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب است که باید از طریق همکاری‌های میان بخشی و تخصیص اعتبارات لازم در اولویت کاری قرار گیرد.

دکتر اسماعیلی از مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خواست ضمن تقویت ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه‌ها، برای استفاده از فن‌آوری‌های نوین در خدمت رسانی به مردم تلاش کند.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه طرح آبرسانی به فلات مرکزی ایران مصوب سه سفر هیات دولت به استان اصفهان است، ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی این طرح در قالب کنسرسیومی متشکل از استان‌های اصفهان، یزد و کرمان به زودی آغاز شود.

مهندس صمصام شریعت در ادامه با اشاره به اینکه برای ساخت ۷۰‌هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان برنامه‌ریزی شده است، ابراز امیدواری کرد: تعداد ۳۰‌هزار واحد مسکونی این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی در عین حال به هزینه‌های زیاد ارائه خدمات زیربنایی همچون آب، فاضلاب و برق به طرح‌های مسکن مهر اشاره کرد و خواستار تامین اعتبارات مورد نیاز آن شد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تشریح برنامه‌هایش پرداخت و آن را گامی در جهت عملیاتی کردن سند چشم‌انداز توسعه استان ارزیابی کرد.

در این مراسم مهندس‌ هاشم امینی به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان معرفی شد و از خدمات مهندس سیدمحمدرضا فخرایی در مدت تصدی این مسوولیت قدردانی به عمل آمد.