دنیای اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در چهار ماه نخست امسال در منطقه پارس جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ ‌درصد افزایش داشته است. مهندس موسی سوری در ادامه از اعلام آمادگی گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از شرکت‌های معتبر جهانی، برای مشارکت در اجرای ۱۴ طرح صنعتی در پارس جنوبی خبر داد.

وی به آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنایع پایین دستی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پرداخت و افزود: مقدمات کار برای اجرای ۱۴ طرح صنعتی در حوزه‌های مختلف پایین دستی در پارس جنوبی فراهم شده است و تاکنون بسیاری از شرکت‌های معتبر خارجی آمادگی خود را برای اجرای این طرح‌ها اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با یادآوری دستور و تاکید رییس‌جمهوری مبنی بر تلاش برای توسعه صنایع پایین دستی در صنعت نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی اظهار امیدواری کرد ۱۴ طرح یاد شده در حوزه صنایع پایین دستی و میان دستی با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرایی شود.

سوری گفت: مذاکرات برای توافق‌های نهایی به منظور اجرای ۱۴ پروژه صنعتی در خوشه پتروشیمی با حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه سایر فازهای پارس جنوبی، در آینده نزدیک شاهد رشد شاخص‌هایی مانند افزایش اشتغال و ارتقای تولیدات صنایع پایین دستی در منطقه ویژه پارس خواهیم بود. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درباره حضور کشورهای اروپایی در پارس‌جنوبی افزود: سرمایه‌گذاران آلمانی و نروژی در پارس جنوبی حضور فعالی دارند و در این میان کشورهای آسیایی توانسته‌اند بالاترین آمار حضور در منطقه را به خود اختصاص دهند.