دنیای اقتصاد - خرم‌آباد - ناهید بازگیر: فرماندار خرم‌آباد از اجرای ۸۰‌درصد مصوبات سفر دوم هیات دولت به استان لرستان خبر داد. شریعت نژاد افزود: یکی از این مصوبات انتقال خط لوله گاز خرم‌آباد با اعتبار ۲۷۰‌میلیارد‌تومان بوده که در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

فرماندار خرم‌آباد پروژه‌های پل روز گذر بلوار شهید شفیع پور ولیعصر، پل ۹ دی، پل جهاد، پل زیر گذرحاجی، بیمارستان شهید رحیمی، خط لوله انتقال گاز به خرم‌آباد و خط انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد و... را از جمله طرح‌های در حال اجرای شهر خرم‌آباد برشمرد و تصریح کرد: پل زیر گذر حاجی به دلیل مشکلات فاضلاب شهری که زیر پل به‌وجود آمده با مشکل مواجه شد، اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

شریعت‌نژاد در خصوص ملحق شدن روستای ماسور به شهر خرم‌آباد نیز گفت: اگر قرار باشد یک مجموعه مانند روستای ماسور به شهر خرم‌آباد ملحق شود، باید مصوبه شورای شهر را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهید رحیمی خرم‌آباد نیز ظرف یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: حفاری‌های بزرگی که در سطح شهر خرم‌آباد انجام می‌شود، به منظور انتقال آب به تصفیه خانه است. فرماندار خرم‌آباد اظهار کرد: برای سهمیه مسکن مهر نیز تاکنون از ۲۵۰ نفر از جمعیت ماسور ثبت نام کرده‌ایم و اگر قرار باشد ماسور به شهر خرم‌آباد ملحق شود، اعتباراتی نیز به آن تعلق می‌گیرد.

فرماندار خرم‌آباد در ادامه گفت: میزان دور ریز نان در نانوایی‌های خرم‌آباد ۲۵‌درصد است.

شریعت نژاد با اعلام این مطلب افزود: در شهر خرم‌آباد ۳۰۰ خبازی فعالیت دارند که از این تعداد یک سوم نان مطلوب ندارند و میزان دور ریز نان در این نانوایی‌ها ۲۵‌درصد است.

وی با بیان اینکه ماهانه ۴‌میلیون کیلو‌‌گرم سهمیه آرد دولتی به نانوایی‌های شهر و خانه‌پزی‌های روستایی توزیع می‌شود، بیان کرد: نان خرم‌آباد نسبت به متوسط کشوری از کیفیت خوبی برخوردار است. فرماندار خرم‌آباد در ادامه گفت: یکی از اقداماتی که برای بالا بردن کیفیت نان انجام داده‌ایم، کاهش سهمیه آرد و جریمه نانوایی‌های متخلف بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ نانوایی ساجی آزاد‌پز بدون وام و آرد دولتی در خرم‌آباد فعالیت دارند، اظهار کرد: باید به سمت سوغاتی کردن نان برویم، برای سوغات و صدور نان به خارج از استان به ‌اندازه ظرفیت‌مان مجوز صادر می‌کنیم.