دنیای اقتصاد - بجنورد - جواد آگاهی: مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور از افتتاح ۱۰۰هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت خبر داد. احمد اصغری مهرآبادی در خراسان شمالی افزود: خوشبختانه روند ساخت مسکن مهر در کشور شتاب گرفته و امیدواریم بتوانیم در شهریور ماه حتی بیش از این میزان مسکن نیز افتتاح کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت یک میلیون مسکن مهر در کشور انعقاد قرارداد شده که از این میزان برای ۸۵۰هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است که پی‌سازی ۶۷۰هزار واحد و اسکلت سقف ۲۸۰هزار واحد و همچنین مرحله سفت‌کاری ۱۲۰هزار واحد به اتمام رسیده و ۱۰۰هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: تاکنون با انبوه سازان برای ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی قرارداد بسته‌ایم و همچنین ۱۱۰هزار واحد خود مالک و ۱۲هزار اضافه اشکوب را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.مدیر عامل سازمان ملی زمین ومسکن و معاون وزیر مسکن و شهرسازی کشور در ادامه از اتمام ساخت ۱۰۰باب مسجد در محل مسکن‌های مهر خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی ما ۱۰۷باب مسجد باید ساخته شود که ۷باب باقی‌مانده نیز به زودی ساخته خواهند شد.

اصغری مهرآبادی همچنین به آمادگی وزارت مسکن برای واگذاری زمین به ۴هزار نفر از کارکنان موافق به انتقال از کلانشهرها خبر داد و گفت: این وزارت آمادگی واگذاری زمین و مسکن مهر به افراد دیگر که موافق با انتقال هستند را نیز دارد.

وی در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر خراسان شمالی نیز افزود: خوشبختانه خراسان شمالی با افتتاح ۳هزار و ۷۲۱واحد استان پیشتاز در کشور است.

وی تصریح کرد: تعهد این استان ساخت ۱۴هزار و ۵۰۰واحد است که تاکنون پی‌سازی ۷هزار و ۵۰۰واحد به اتمام رسیده و اسکلت سقف ۵هزار و ۴۰۰واحد نیز انجام گرفته و امیدواریم با تلاش مسوولان این استان در اواخر امسال شاهد افتتاح ۸هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز باشیم.