دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن استان اصفهان گفت: صادرات فولاد کشور در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۴۲ کاهش یافته است. مهرزاد خلیلیان در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی، ریخته‌گری، صنایع و معادن وابسته و سومین نمایشگاه دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های علمی- کاربردی و تجهیزات آموزشی تصریح کرد: ادامه این روند نه تنها ما را به اهداف افق۱۴۰۴ نمی‌رساند، بلکه کشور را با عقبگرد شدیدی مواجه خواهد ساخت.

مدیر کل اداره فنی- حرفه‌ای استان اصفهان نیز گفت: مجهزترین و پیشرفته‌ترین مرکز آموزش فنی-حرفه‌ای ریخته‌گری کشور در استان اصفهان قرار دارد.

محمد علی زارع با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک و با راه‌اندازی مرکز شهرستان چادگان، تمامی شهرستان‌های استان حداقل یک مرکز فنی- حرفه‌ای خواهند داشت، افزود: در حال حاضر ۵۰ مرکز آموزش ثابت در استان اصفهان وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قرار‌گرفتن صندوق توسعه ملی در کنار شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند تحول و جهش عظیمی را در صنعت کشور رقم زند.

محمد کریم شهرزاد افزود: چنانچه چارچوب طرح‌های زاینده اقتصادی که اساس صندوق توسعه ملی است، مشخص و جهت‌دهی شود، این صندوق می‌تواند به همراهی شرکت‌های دانش‌‌بنیان آمده و اتفاقات عظیمی را در کشور خلق کنند.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا ارتباط میان دانشگاه و صنعت را روان‌تر و شفاف‌تر کرده و فرآیندی ایجاد کنیم تا تمامی مراحل تولید از خلق ایده تا تولید ثروت، ساماندهی شود.