دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این شرکت روزانه توانایی تولید یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار لیتر سوخت جت را دارا است. مهندس مجید رحیمی با بیان این که کیفیت تولید این فرآورده بسیار بالا است، افزود: این ماده با ارزش توسط واحد هیدروکراکر (آیزوماکس) تولید می‌شود. مهندس رحیمی ادامه داد: با بهره‌گیری از واحد تصفیه هیدروژنی نفت سفید این مقدار را می‌توان به ۲‌میلیون و ۲۰۰‌هزار لیتر در روز افزایش داد. مهندس رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز استان هرمزگان به سوخت جت روزانه حدود ۵۰۰‌هزار لیتر در روز (۵۰۰ متر‌مکعب) می‌باشد و این تنها حدود ۳۵‌درصد از تولید سوخت جت توسط واحد آیزوماکس شرکت پالایش نفت بندرعباس را در بر می‌گیرد، به جرات می‌توان گفت این شرکت توانایی بالقوه‌ای در این زمینه (تولید سوخت جت منطقه) دارد. میزان مصرف سوخت جت در استان هرمزگان برابر با ۲۰‌درصد پتانسیل شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس با ذکر این مطلب که ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت جت در این شرکت حدود ۲۸‌میلیون لیتر و در انبار نفت نیز حدود ۲۸‌میلیون لیتر دیگر است، تصریح کرد: مخازن دیگری نیز وجود دارد که با بهره‌مندی از آن می‌توان ظرفیت را حدود ۸‌میلیون دیگر افزایش داد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس پس از شرکت نفت آبادان و اصفهان سومین شرکت پالایشی در زمینه تامین فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین موتور، گاز مایع، نفت سفید، سوخت سنگین جت، نفت گاز، نفت کوره و VAC. BOT است.