دنیای‌اقتصاد - غرب استان تهران - سیدرضا جمشیدی: وزیر راه و ترابری گفت: ساخت ادامه آزادراه همت به کرج در رفع مشکلات ترافیکی تهران -کرج نقش بسزایی دارد، ضمن اینکه رفع موانع فراروی این پروژه بیش از عملیات راهسازی زمان بر است. دکتر حمید بهبهانی در مراسم کلنگ‌زنی تعریض آزادراه تهران - کرج - مهرشهر با بیان اینکه در صورت رفع موانع، در اجرای پروژه‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد با رفع این موانع، در اجرای عملیات پروژه‌هایی مثل همت به کرج تسریع شود.

وی در مورد عملیات تعریض و افزایش ظرفیت آزادراه تهران - کرج با اشاره به اینکه به عنوان راه حل کوتاه مدت روی این پروژه کار خواهیم کرد، گفت: انتظار دارم این پروژه ظرف سه سال انجام شود، هر چند با قابلیت‌های موجود می‌توان آن را ظرف یک یا دو سال هم به انجام رساند.

در این مراسم همچنین مدیر کل راه و ترابری استان تهران گفت: محورهای ارتباطی این استان ۱۹۰ کیلومتر افزایش ظرفیت داشته است.

محمدرضا صادقی اشتهاردی، با اشاره به اینکه بالای ۸۰ درصد از مصوبات دو سفر رییس‌جمهور در حوزه راه و ترابری استان تهران به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در محورهای تهران - رودهن ۴۰ کیلومتر، تهران - پاکدشت ۵۵ کیلومتر و در محور شهرری - ورامین ۱۸ کیلومتر عملیات تعریض انجام شده است. وی با بیان اینکه از۴۷ مصوبه دور اول سفر رییس‌جمهور که به راه و ترابری استان تهران مربوط بود، ۱۱ مصوبه، ۱۰۰ درصد و مابقی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اضافه کرد: تا پایان سال جاری بخش اعظم مصوبات اجرایی می‌شود.

همچنین در این مراسم، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به تاکیدات رییس‌جمهور مبنی بر اجرای پروژه بزرگراه همت گفت: ظرفیت کنونی بزرگراه تهران - کرج کشش لازم را ندارد.

عزیز اکبریان افزود: سه راه ارتباطی از تهران به کرج و دو راه هم از قزوین به این شهر می‌رسد که همه آنها به یک اتوبان منتهی می‌شوند، آنچه که می‌تواند کرج را از این وضع نجات دهد، ادامه بزرگراه همت و کمربندی شمالی و جنوبی آن است.