دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد ترانزیت غیرنفتی در بنادر استان طی ۴ ماه نخست امسال خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان‌، علی‌اکبر صفایی گفت: طی این مدت ۷۱۱‌هزار و ۳۸۰ تن کالای غیرنفتی از بنادر استان ترانزیت صورت گرفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۴‌درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در عین حال از رشد چشمگیر صادرات غیرنفتی از بنادر استان خبر داد و افزود: در این مدت‌، ۶‌میلیون و ۸۰۰‌هزار و ۷۹۱ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر استان به خارج از کشور صادر شد که رشد ۶۵‌درصدی را نشان می‌دهد.

صفایی گفت: میزان واردات غیرنفتی نیز طی این مدت به ۶‌میلیون و ۴۶۶‌هزار و ۷۹۳ تن رسید که ۶‌درصد افزایش یافته است. مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به رشد ۲۶‌درصدی ترانشیپ اشاره کرد و میزان آن را یک‌میلیون و ۱۹۲‌هزار و ۷۶۲ تن عنوان کرد. وی کل میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان را ۳۰‌میلیون و ۷۹۷‌هزار و ۷۴۲ تن اعلام و اضافه کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل‌، از ۱۵‌درصد رشد برخوردار بوده است. صفایی گفت: از این میزان عملیات انجام شده‌، ۱۸‌میلیون و ۷۸۸ هزارو ۱۱۸ تن مربوط به کالای غیرنفتی و مابقی را مواد نفتی تشکیل داده است که به ترتیب ۳۱‌درصد رشد و ۲‌درصد کاهش نشان می‌دهد. وی در ادامه از کاهش ۲۱‌درصدی واردات نفتی طی این مدت خبر داد و گفت: طی این مدت یک‌میلیون و ۱۷۱‌هزار و ۴۳۰ تن مواد نفتی وارد کشور شد.