دنیای اقتصاد - بیرجند-محمد قربانی: مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰میلیون نفر در کشور از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند، گفت: تعداد برخورداران از خدمات تامین اجتماعی در خراسان جنوبی ۲۸۰‌هزار نفر است و این آمار در کشور ۴۳‌درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد. بهرام تاجریزی در نشستی خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای کارت سلامت برای بیمه‌شدگان تحت پوشش در استان فراهم است، گفت: برای تهیه کارت‌ سلامت بیمه‌‌شدگان تاکنون ۷۲‌هزار و ۱۰۰ فرم آماده شده که در آن اطلاعات این افراد ثبت شده است.

وی به تعهدات کوتاه‌مدت و بلند‌مدت تامین اجتماعی در بخش بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: این تعهدات در بخش کوتاه‌مدت ۶‌میلیارد‌تومان و در بخش بلند‌مدت ۲۵‌میلیارد‌تومان بوده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سه ماه نخست امسال ۴۷۲‌میلیون‌تومان در بخش کوتاه‌مدت و ۶‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون‌تومان در بخش بلندمدت هزینه کرده است.

تاجریزی مقرری‌ بیمه بیکاری را از جمله خدمات این سازمان برشمرد و اظهار کرد: این رقم سال گذشته یک‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون‌تومان و در سه ماه نخست امسال ۳۰۰‌میلیون‌تومان بوده است. مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال ۸۸ در مجموع ۹۵‌هزار و ۴۲۰ فقره دفترچه در استان صادر و تعویض شده است که این آمار در سه ماه نخست امسال ۲۳‌هزار و ۲۲۰ فقره بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه رتبه استان از نظر پروژه‌های عمرانی در کشور اول است، اضافه کرد: شاخص‌ترین پروژه عمرانی که سال گذشته به بهره‌برداری رسید، افتتاح شعبه اغماری دائم اسدیه بوده است.