دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان گفت: با راه‌اندازی طرح توازن، تولید این مجموعه به ۳‌میلیون تن افزایش می‌یابد و در راستای طرح توسعه نیز میزان تولید به ۵‌میلیون تن خواهد رسید. دکتر صفر علی براتی ضمن اشاره به دلایل تاخیر در بهره‌برداری از این طرح به پیشرفت فیزیکی بخش‌های مختلف آن اشاره کرد و یاد آور شد: بخش تاسیسات جانبی این طرح بالغ بر ۹۰‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در بخش کک‌سازی نیز به دلیل متعهد نبودن پیمانکار مشکلاتی در ادامه روند فعالیت ایجاد شد که این بخش به پیمانکار دیگری تحویل شد و تاکنون ۶۵‌درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: بخش‌های نیروگاه و آگلومراسیون نیز مراحل پایانی تست راه‌اندازی را طی می‌کنند که در مجموع طرح توازن ۸۵‌درصد پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه کوره بلند شماره یک با ظرفیت تولید ۹۰۰‌هزار تن در سال که مراحل بازسازی خود را انجام می‌داد، آماده راه‌اندازی است، یادآور شد: راه‌اندازی این کوره نیازمند راه‌اندازی دیگر بخش‌ها مانند آگلومراسیون بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ذوب‌آهن میزان کمی از انرژی گاز و برق استفاده می‌کند و بیشتر انرژی مورد نیاز خود را از زغال‌سنگ و کک تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس این شرکت با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تحول چندانی در بخش انرژی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸‌هزار نفر در این مجتمع اشتغال دارند، افزود: این شرکت در اجرای اصل۴۴ قانون اساسی باید به بخش خصوصی واگذار شود که مقدمات آن فراهم و امسال وارد بورس خواهد شد.