دنیای اقتصاد - اصفهان - علی راعی: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متروی اصفهان سیمای شهری را به هم ریخته است. حاج رسولیها در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه اختصاصی بین‌المللی مبلمان شهری و سومین نمایشگاه خدمات شهری با اشاره به اینکه سیمای شهری تاثیر مستقیمی در روحیه شهروندان دارد، طرح متروی اصفهان را در حالت فعلی بر هم زننده مبلمان شهری دانست و گفت: در شرایطی که توانمندترین پیمانکاران در اصفهان فعالیت می‌کنند، این طرح نیازمند ساماندهی بیشتر است.

وی مشکل متروی اصفهان را تنها مسائل مالی دانست و افزود: در حالی که مجلس شورای اسلامی، اختصاص بودجه ۲‌میلیاردی به پروژه‌های قطارشهری را مصوب کرده است، قطار شهری اصفهان از حدود ۴ ماه پیش معطل مانده و بودجه مصوب خود را دریافت نکرده است.

وی از برخوردهای موجود با مساله قطار شهری اصفهان انتقاد کرد و افزود: در صورت ادامه چنین برخوردهایی تا سال ۹۳ هم نمی‌توان شاهد راه‌اندازی قطار شهری اصفهان بود.

حاج رسولیها همچنین از ایجاد تفکر و ایده پردازی‌های جدید به عنوان دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه یاد کرد و بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌ها یکی از راهکارهای اصلی ارتقای فعالیت شرکت‌ها در این زمینه است. وی ادامه داد: ارتقای مبلمان شهری به معنای اهمیت دادن به شهروندان و رفاه مردم است و این امر، شناخت صحیح خواسته‌ها و نیازهای آنان را می‌طلبد که نمایشگاه می‌تواند فضای مناسبی برای اجرای این هدف باشد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: شهر، هویتی چند بعدی است که هر منظر از آن، در برگیرنده بخشی از هنر ما در به‌کارگیری فضاهای شهری است؛ به همین دلیل امروزه کارشناسان بر این باورند که آرایش معابر، خیابان‌ها و بناها تاثیر مستقیمی در تقویت میزان نشاط اجتماعی و فرهنگ شهروندی آنان دارد. وی تاکید کرد: مدیریت شهر اصفهان در سال‌های گذشته به خوبی در انجام این مسوولیت موفق بوده است و در بسیاری از موارد، نخستین الگوهای کشوری را در میان سایر استان‌ها فراگیر کرده است. فعالیت‌های انجام گرفته این کلانشهر در سال‌های گذشته ثابت کرد که مبلمان و خدمات شهری تنها صرف بودجه و هزینه نیست، بلکه به دید و ظرافت هنری و خلاقیت و نوآوری به صورت توأمان نیاز دارد.

محققیان اضافه کرد: نمایشگاه حاضر همچون سال‌های گذشته اجتماعی از تجهیزاتی است که همه ما هر روزه در معرض کاربردهای شهری آن هستیم. وی ابراز امیدواری کرد برپایی این نمایشگاه سرمنشا نگاهی متفاوت به مناظر و سیمای شهری و ادامه‌ ایده‌پردازی‌های خلاقانه در اصفهان، هنرسرای زنده رود باشد.