دنیای اقتصاد - بوشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه ماه اول امسال ۹۸۷ هزار و ۹۰ تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است. محمد راستاد افزود: از این میزان تخلیه و بارگیری، ۶۲۲هزار و ۸۲۱تن کالای غیرنفتی و ۳۶۴هزار و ۲۶۹تن کالای نفتی و مواد شیمیایی است که به ترتیب ۶۴ و ۱۸درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کانتینری است که در سه ماه نخست امسال ۴۵ هزار و ۶۱۱ تیو کانتینر با افزایش ۱۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی با اشاره به بهره‌وری خوب بندر بوشهر از لحاظ عملیات بندری افزود: به رغم اینکه حضور کشتی‌های غیرنفتی در بندر بوشهر چهار درصد افزایش داشته است، اما زمان حضور کشتی‌های نفتی با ۱۷/۲روز توقف در بندر بوشهر ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته که این افزایش سرعت عمل در کار تخلیه و بارگیری در این بندر را نشان می‌دهد.

راستاد بیان کرد: رشد ۵۲درصدی در زمینه حمل و بارگیری کامیون‌ها با ۳۸ هزار و ۷۲ کامیون، افزایش ۴۳ درصدی تخلیه و بارگیری با ۱۰ هزار و ۶۱۴ تن در روز و رشد ۲۹ درصدی صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ۵۳ هزار و ۶۸۳ تن از عمده موفقیت‌های بندر بوشهر در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.