دنیای اقتصاد - بندرعباس: معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان مطالعات ساخت اسکله پشتیبانی جزیره هرمز در بندرعباس خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، رحیم ناصری فخر در این باره گفت: این طرح مهم در ۳ فاز و در شرق بندرعباس و جنوب فرودگاه ساخته خواهد شد.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این طرح را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فاز نخست این اسکله که شامل راه دسترسی است، ظرف مدت ۱۸ ماه و با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال به انجام خواهد رسید.

ناصری فخر اضافه کرد: برای فاز دو و سه، هتل، رستوران و مجموعه تفریحی و توریستی و پایانه مسافری در نظر گرفته شده که با پایان مراحل اجرایی این طرح بسیاری از مشکلات مردم این جزیره مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بنادر و اسکله‌ها در توسعه همه جانبه مناطق گفت: با توجه به مشکلاتی که مردم این جزیره برای دسترسی به سرزمین اصلی داشتند و نظر به اینکه مسیر دریایی فعلی بسیار دورتر از مسیر پیش‌بینی شده است. سازمان بنادر و دریانوردی در راستای اصل عدالت محوری در مناطق محروم دولت خدمتگزار، کار اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح به گونه‌ای پیش‌بینی شده که علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم این جزیره، می‌تواند در بخش‌گردشگری نیز مورد استفاده قرار گیرد، گفت: محل این پروژه به طوری در نظر گرفته شده که میان دو پروژه دهکده ساحلی و دهکده ‌گردشگری بوده و امکان سرویس دهی به این دو مجموعه را در آینده دارا خواهد بود.