دنیای اقتصاد - بوشهر: رییس سازمان بازرگانی استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال چهار میلیون و ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۷۸۰ دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده است. سیدحسین حسینی‌محمدی اظهار کرد: با این میزان صادرات، استان بوشهر در صادرات مواد غیرنفتی به انضمام میعانات گازی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در مجموع صادرات استان بوشهر در سه ماه نخست امسال با احتساب مواد پتروشیمی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴ و از لحاظ ارزش ۱۸ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان بازرگانی استان بوشهر افزود: در این مدت از طریق گمرک بوشهر یک هزار و ۹۹۲ تن کالای کشاورزی به ارزش سه میلیون و ۳۳۱ هزار دلار شامل ماهی تازه و منجمد، تخمه، انواع کشمش، انواع انگور، سیب درختی و میوه وتره‌بار صادر شد.

وی گفت: در بخش صنعت نیز در مدت یادشده ۱۸۷ هزار و ۴۰۷ تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۵۶ دلار شامل محصولات پتروشیمی، مصنوعات مسی و سیمان از طریق گمرک بوشهر به سایر کشورها صادر شده است که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۶ و هشت درصد از کل وزن و ارزش صادرات بوشهر را به خود اختصاص داده است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر بیان کرد: در سه ماه اخیر بیش از چهار هزار تن کالای معدنی شامل نمک معدنی و دریایی و سایر محصولات معدنی و بیش از ۵۵ تن صنایع دستی به ارزش ۱۰۸ هزار و ۸۹۳ دلار از استان صادر شده است.