دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: معاون برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های شیلاتی بزرگ در استان از جایگاه ویژه‌ای در امر توسعه برخوردار است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، عبدالرضا ناطق با بیان این مطلب از راه‌اندازی مجتمع‌های بزرگ شیلاتی در نوار ساحلی این استان به عنوان یک طرح مطالعه شده یاد کرد و گفت: می‌توان با ترویج طرح‌های بزرگ شیلاتی در راستای احداث، این‌گونه فعالیت‌ها را توجیه‌پذیر‌تر از گذشته کرد. معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: طی چند سال اخیر همگان به این باور رسیده‌اند که سودآوری بیشتر در بخش آبزی‌پروری منوط به احداث مجتمع‌های بزرگ آبزی‌پروری است که بتواند از تولید لارو تا مراحل بسته‌بندی و غیره را در خود جای دهد و از این رو طرح آمایش ساحلی هرمزگان توجهی ویژه به این مساله معطوف داشته است.

وی با اشاره به وجود صنایع غرب بندرعباس و وجود زیرساخت‌های نسبتا مناسب بندری و اسکله‌ای در ایزایکو و مجتمع‌های وابسته اذعان کرد: وجود مناطقی مانند منطقه ویژه معدنی خلیج‌فارس نیز در راستای پذیرش و استقرار صنایع وابسته و جانبی صنایع بزرگ به ویژه صنایع دریایی آمادگی کامل دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالعات لازم در راستای توسعه نوار ساحلی هرمزگان به طور کامل انجام یافته، اظهار کرد: بر اساس این طرح یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در نوار ساحلی استان سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دریایی شناخته شده است، چراکه برخورداری از طول سواحل طولانی و تجربه صنایع مرتبط با شیلات و آبزی‌پروری توسط ساحل‌نشینان می‌تواند طرح‌های مدنظر را در اندک زمان کوتاهی نسبت به سایر طرح‌ها به سود برساند. ناطق در ادامه با بیان اینکه توجه به اشتغال نیز در طرح‌های توسعه استان از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: دستگاه‌های استان باید به تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کنند. معاون برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای امسال هریک از دستگاه‌های اجرایی استان تعهداتی در مورد ایجاد اشتغال داشته‌ و پذیرفته‌اند، تعداد مشخصی فرصت شغلی ایجاد کنند، بر توجه جدی‌تر دستگاه‌ها بر این امر تاکید کرد و گفت: متاسفانه با وجود گذشت چند ماه از سال هنوز دستگاه‌هایی وجود دارند که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: ادارات در صورت برخورد با مشکلاتی در این زمینه، آن را با اداره کل کار و امور اجتماعی در میان‌گذارند.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت اطلاعات ایجاد اشتغال در استان راه‌اندازی شده است، خواستار به‌روز کردن اطلاعات ایجاد اشتغال استان در این سامانه شد.