دنیای‌اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: همزمان با هفته دولت ۳۱۱ واحد مسکن مهر در همدان به بهره‌برداری می‌رسد. حسن جلالیان، مدیر مسکن و شهرسازی استان همدان در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر شهرستان‌های همدان، نهاوند و تویسرکان با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه طرح‌های مسکن مهر همدان از پیشرفت خوبی برخوردار است، افزود: طرح‌های قابل افتتاح شهر همدان شامل ۱۴۴ واحد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مربوط به فرهنگیان و ۱۶۷ واحد مسکن مهر سپاه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر فرهنگیان همدان در۳ فاز و در ۴۳۲ تعاونی اجرا می‌شود، گفت: این طرح ۶۲ میلیون ریال بابت خدمات مهندسی و ۳ هزار میلیون ریال بابت برق یارانه دریافت کرده است.جلالیان در ادامه گفت: طرح مسکن مهر سپاه نیز در کل ۷۱۲ واحد است که از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی افزود: این پروژه ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به گازرسانی از مسکن و شهرسازی دریافت کرده، ۳میلیون و ۵۶۰ هزار ریال عوارض شهرداری پرداخت کرده و نیز ۱۰۰میلیون ریال بابت برق و ۸۰۱ میلیون ریال بابت خدمات مهندسی یارانه دریافت کرده است.

در این بازدید، نماینده مسکن و شهرسازی مشاغل آزاد در همدان گفت: ۴۱ تعاونی مسکن مهر مشاغل آزاد با ۱۸۰۶ واحد در دست ساخت است که ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرزاد قیاسی، دلیل تاخیر در پیشرفت فیزیکی این پروژه را تاخیر در دریافت پروانه، تغییر سازه از پیچ و مهره‌ای به جوشی و بتنی و عدم همکاری بانک ملی بابت تسهیلات و تغییر آن به بانک مسکن و همچنین نداشتن انسجام لازم بین اعضای تعاونی‌ها دانست و گفت: این پروژه با مشکل تاسیسات شهری مواجه بوده و تاکنون ۳۷۶ میلیون تومان عوارض شهرداری پرداخت کرده‌است.

حسن حضرتی، رییس مسکن شهرسازی ملایر نیز در این بازدید مهم‌ترین دلیل عدم پیشرفت مسکن مهر را در این شهر مساله اوقافی بودن زمین‌های شهر ملایر دانست و بیان کرد: تمامی تعاونی‌های مسکن مهر ملایر مشکل مالی دارند؛ به طوری که بخش اول تسهیلات پرداخت شده و بخش دوم نیز در شرف اخذ برای اجرا است و در هفته‌های آینده مشکل سند مسکن مهر ملایر حل خواهدشد.

رییس مسکن و شهرسازی تویسرکان نیز با اعلام اینکه ۷۰واحد از مسکن مهر این شهر در هفته دولت افتتاح می‌شود، افزود: تاکنون ۲۳۸ نفر برای تسهیلات به بانک معرفی شدند که ۴۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی ۴ درصد از بانک مسکن شدند و در مرحله عقد قرارداد هستند.علی محمد اصغری تعاونی‌های مسکن مهر تویسرکان را شامل ۸۱۶ واحد مسکونی، ۲۴۰ واحد مشاغل آزاد، ۷۲ واحد انبوه‌سازان، ۶۱ واحد خانه کارگری، ۹۸ واحد فرهنگیان، فاز ۲مشاغل آزاد،۴۲ واحد مهر شاهد،۱۲ کمیته امداد، ۹ واحد بهزیستی و خیرین انبوه‌ساز دانست که همگی از پیشرفت‌های خوبی برخوردار هستند.

رییس مسکن وشهر سازی شهر نهاوند نیز گفت: مسکن مهر نهاوند یک هزار و ۷۲۱ واحد شامل ۳۲تعاونی مهر سپاه، ۸۱۲ تعاونی مشاغل آزاد، ۶۴ تعاونی شاهد، ۴۰ واحد خیرین مسکن‌ساز، ۳۶ واحد کمیته امداد، ۶ واحد بهزیستی، ۳۴۸ تعاونی انبوه‌سازان، ۹۸ تعاونی طلاب و ۱۵۴ تعاونی فرهنگیان است.