دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: سه شهر کردستان تا پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند. معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان کردستان با اشاره به این مطلب افزود: در سال جاری ساکنان شهرهای زرینه اوباتو در شهرستان دیواندره، بلبان آباد در شهرستان دهگلان و بابارشانی در شهرستان بیجار از نعمت گاز شهری برخوردار می‌شوند. مهندس شهرام مقبل افزود: با بهره‌برداری از شبکه گاز طبیعی این سه شهر، تعداد شهرهای برخوردار از گاز طبیعی در استان کردستان به ۲۲ شهر افزایش می‌یابد.وی تعداد شهرهای استان کردستان را ۲۵ شهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ساکنان ۱۹ شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که با بهره‌برداری از شبکه گاز سه شهر در دست اجرا، تعداد شهرهای برخوردار از گاز طبیعی استان به ۲۲ شهر افزایش خواهد یافت.

وی به جزئیات عملیات گازرسانی به این سه شهر اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از شبکه گاز طبیعی این سه شهر حدود یک هزار و ۳۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.به گفته وی، با جایگزینی گاز طبیعی در این سه شهر به میزان دو میلیون و ۸۵۰ هزار لیتر در سال سوخت مایع صرفه‌جویی خواهد شد.وی اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات اجرایی و تامین کالا برای گازرسانی به این سه شهر استان را ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ذکرکرد.

معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان کردستان در ادامه یادآور شد: شهر زرینه اوباتو جزو سردترین شهرهای کشور است که با بهره‌برداری از گاز طبیعی این شهر، ضمن صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های مایع، موجبات صیانت از محیط زیست و حفظ فضای سبز و درختان منطقه فراهم و رفاه و آسایش مردم به خصوص در فصول سرد سال تامین خواهد شد.مهندس مقبل، پیشرفت فیزیکی عملیات گازرسانی به شهر زرینه اوباتو را در حال حاضر ۷۰ درصد اعلام کرد.