170 مصوبه برای توسعه و آبادانی چهارمحال

دنیای اقتصاد- رییس‌جمهوری و هیات دولت در دور سوم سفرها و در هفتاد و دومین سفر استانی این بار مهمان مردم استان چهارمحال و بختیاری شدند. رییس جمهور در بدو ورود به استان و در شهرکرد در جمع خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری را کانون جوشان دلاورمردان مومن و متعهد دانست.

وی حضور خود در چهارمحال و بختیاری را مایه برکت دانست و گفت: این استان مظهر جوشان کار و فداکاری است.

بر اساس این گزارش، در این سفر نیز ۱۷۰ طرح در راستای توسعه و آبادانی نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت که به ریاست دکتر محمود احمدی‌نژاد برگزار شد، تعداد مصوبات دور سوم سفر استانی هیات دولت به چهارمحال و بختیاری را بیش از ۱۷۰ مصوبه برشمرد و گفت: عمده‌ترین این مصوبات در بخش فرهنگ و هنر است که با هدف ارتقای سطح فرهنگ عمومی در سطح جامعه به تصویب رسیده‌اند.

به گفته وی، تسریع در تجهیز فرودگاه شهرکرد، افزایش طول باند و افزایش پروازها، تسریع در تکمیل مطالعات اتصال راه آهن چهارمحال و بختیاری به استان‌های اصفهان و خوزستان، اختصاص مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تکمیل راه‌های روستایی استان و اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال به منظور توسعه ناوگان و اطلاح شبکه شهری، توسعه فضای سبز، کمک به زیرساخت‌های شهری و دهیاری‌ها از جمله این مصوبات است.

رحیمی از اختصاص یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری در این استان طی پنج سال آینده خبر داد و افزود: این اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب سالانه دستگاه‌های اجرایی است که در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی دیگر از این مصوبات اظهار کرد: اختصاص ۵۵ میلیارد ریال جهت فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد، احداث موزه‌ هنرهای معاصر و مرمت و احیای آثار و بناهای تاریخی طی سال‌های ۸۹ و ۹۰، تکمیل و تجهیز ۶ باب کتابخانه در سطح شهرستان‌های استان در سال‌های ۸۹ و ۹۰، اتمام تمامی تعهدات سازمان تربیت بدنی در دور اول سفر به استان تا پایان سال ۱۳۸۹، اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت توسعه سیمای استانی، نصب فرستنده‌های تلویزیونی، توسعه و تجهیز واحدهای سیار و ایجاد دفاتر نمایندگی خبری طی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰، اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساماندهی گلزار شهدای استان، ایجاد مراکز فرهنگی در جوار گلزار شهدا و تکمیل مرکز توانبخشی و فرهنگی جانبازان و ایثارگران طی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ از جمله مصوبات جلسه استانی دولت در چهارمحال و بختیاری در بخش فرهنگ و هنر است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در این جلسه همچنین با اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به منظور تکمیل طرح‌های مصوب برای ایجاد اشتغال پایدار، اجرای طرح‌های خود اشتغالی، توسعه باغات و اجرای طرح‌های گردشگری موافقت شد.

وی ادامه داد: اختصاص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به صورت اداره شده به منظور اعطای تسهیلات و کمک‌ها به تعاونی‌های فراگیر استانی، تامین اعتبار برای خرید یا ساخت یک هزار واحد مسکونی شهری برای اقشار کم درآمد، تامین مبلغ ۶۰ میلیارد ریال برای تهیه چهار هزار جهیزیه، دو هزار لوازم منزل و تعمیر و ساخت سرویس‌های بهداشتی برای منازل مسکونی اقشار کم درآمد در سال‌های ۱۳۸۹و ۱۳۹۰ و اختصاص مبلغ ۲۳ میلیارد ریال برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان، تکمیل اردوگاه شهید چمران، ساخت خوابگاه دختران و کمک به تشکل‌های غیردولتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.