دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: دو سال از زلزله تبریز و وارد آمدن آسیب جدی به بیمارستان بزرگ و تاریخی امام خمینی (ره) این شهر می‌گذرد. در جریان این حادثه این بیمارستان به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل و طبق تصمیم دولت مقرر شد یا این بیمارستان به مکان دیگری منتقل شود یا مورد بازسازی اساسی قرار بگیرد، اما با این حال تاکنون برای طراحی و بازسازی این بیمارستان اقدامی صورت نگرفته است و بخش‌های عمده بیمارستان بلا‌استفاده و آسیب دیده باقی مانده‌اند. در این شرایط دو نفر از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای سالامی بر تسریع در ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) تبریز تاکید کردند.

محمدحسین فرهنگی و مسعود پزشکیان در بازدید از این بیمارستان، از آغاز تلاش برای جذب اعتبار بیمارستان جایگزین خبر دادند. فرهنگی، بر پیگیری جذب اعتبارات مصوب دور سوم سفر رییس‌جمهور در این زمینه، تاکید کرد و افزود: در این سفر مقرر شد بیمارستان جدیدی در محل بیمارستان امام احداث شود که متاسفانه در بودجه مصوب امسال مجلس شورای اسلامی گنجانده نشده است.

پزشکیان نیز با اشاره به اهمیت ساخت بیمارستان جایگزین برای بیمارستان امام تبریز، گفت: با توجه به پذیرش بالای بیماران در بیمارستان شهید مدنی به عنوان تنها بیمارستان قلب استان، لازم است مقدمات این کار به زودی فراهم و در اسرع وقت نسبت به احداث بیمارستان جایگزین اقدام شود.