راه‌اندازی آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان تا بهمن ماه

دنیای اقتصاد - اصفهان - راعی: معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور گفت: در صورت تامین مالی، آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. مسعود رهنما در جلسه بررسی مشکلات آزاد راه شرق اصفهان افزود: راه‌اندازی آزادراه شرق اصفهان، علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر شیراز به تهران، سبب کاهش هزینه‌های سفر و مصرف انرژی و کاهش بار ترافیکی اصفهان خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این آزاد راه از حدود ۲۰ هزار تردد عبوری روزانه در شهر اصفهان نیز جلوگیری می‌شود.

رهنما تصریح کرد: ۴۰ درصد از مجموع ۵۳۰میلیارد ریال قرارداد سهم بخش خصوصی در این آزاد راه به مرحله اجرا درآمده و پیش‌بینی می‌شود با تامین مابقی اعتبار، اواخر سال‌جاری، این پروژه عظیم بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: این پروژه در سه فاز طراحی شده است که اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه در فاز اول، ۲۲۰ میلیارد ریال، فاز دوم ۳۶۵ میلیارد ریال و سوم نیز ۴۶۹میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: ساخت این کنارگذر با مشکلاتی از جمله تامین نیازهای اولیه مانند مصالح، تملک اراضی در مسیر و عبور از شهر بهارستان مواجه است.

استاندار اصفهان نیز در این نشست خواستار ارائه راه‌حل کارشناسی از سوی متولیان امر در این خصوص شد و گفت: با ارائه راه‌حل مناسب می‌توان مشکلات این بخش را رفع کرد.

علیرضا ذاکر اصفهانی تصریح کرد: تسریع در اجرای این پروژه گامی در جهت خدمات‌رسانی دولت به مردم خواهد بود.