دنیای اقتصاد - بیرجند - محمد قربانی: استاندار خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی آمادگی انتقال ۱۳۶ شرکت از کلان شهرها را به این استان دارد. قهرمان رشید در دومین جلسه شورای اداری استان افزود: همچنین برای انتقال کارمندان متقاضی از تهران و کلان شهرها به این استان، مزایایی در بخش واگذاری زمین در نظر گرفته شده است که در اسرع وقت و به بهترین نحو باید در اختیار آنها قرار داده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تصمیم دولت برای ایجاد زمینه مناسب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی جدی است، اظهار کرد: مجوز صندوق سرمایه‌گذاران ایرانیان خارج از کشور توسط‌سازمان بورس صادر شد و امروز سرمایه‌گذاری بستر بسیار مهمی است که بدون تحقق آن بسیاری از اهداف دولت عملیاتی نمی‌شود، بنابراین امنیت سرمایه‌گذاری باید در راس امور باشد.

قهرمان رشید با اشاره به اینکه شورای امور ایرانیان خارج از کشور و ستاد سرمایه‌گذاری در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: پارک سرمایه‌گذاری نیز در استان در حال احداث است که در آنجا دستگاه‌های اجرایی و ذی‌ربط نماینده خواهند داشت تا سرمایه‌گذاران بتوانند در اسرع وقت امور مربوط به سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: پروژه‌های مفید و زودبازده که تاثیر مستقیم در رفاه روستاییان داشته مانند بهسازی مدارس و مساجد و قنوات و همچنین طرح‌های نیمه تمام باید در اولویت قرار‌گیرد که دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه کمک کنند.

قهرمان رشید بیان کرد: طرح هجرت ۳ توسط جوانان بسیجی در استان ما اجرا می‌شود که به خصوص در مناطق روستایی اقدامات مفیدی داشتند.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی خشک‌ترین استان در کشور است و رودخانه دائمی در استان وجود ندارد همچنین منابع آبی این استان منابع زیرزمینی می‌باشد که در آینده در آب‌شرب و آب‌های کشاورزی و صنعتی با مشکل مواجه خواهیم شد که انتقال آب به استان از جمله مواردی است که باید به آن بپردازیم.