دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی از نیمه دوم خرداد آماده ارائه گزارشات بر اساس سند اشتغال استان شوند. سیدجعفر حجازی در کارگروه اشتغال با انتقاد از عملکرد بانک ملت خوزستان در اعطای تسهیلات اشتغالزا به متقاضیان با بیان اینکه برای تعیین تکلیف عدم پایبندی به تعهدات بانک ملت خوزستان با معاونت ریاست‌جمهوری مکاتبه می‌شود، افزود: از ۸‌ هزار و ۵۳۹ طرح تایید شده، تنها نیمی از آنها یعنی حدود ۴‌‌هزار و ۵۰۰ طرح در بانک ملت به عقد قرارداد منتهی شده است. حجازی از روند پرداخت تسهیلات توسط دیگر بانک‌های استان نیز ابراز نارضایتی کرد و گفت: در بانک صادرات از بیش از ۱۰‌ هزار طرح معرفی شده به بانک، حدود ۴‌ هزار طرح تایید و تنها ۳‌ هزار و ۵۰۰ طرح منجر به عقد قرارداد شده است.

وی اذعان کرد: یکی از ضررهای بانک‌ها به استان علاوه بر عدم عمل به تعهدات، این است که باعث شدند یارانه به استان تعلق نگیرد که باید به زودی طرح‌های معرفی شده تعیین تکلیف شده و تبدیل به قرارداد شوند.

حجازی با اشاره به اینکه انتظار بود بانک مرکزی به تعهدات ایجاد شده سفرهای دولت و مصوبات ستاد راهبردی عمل کند، افزود: یکی از دلایل عملی نشدن تعهدات بانک‌ها برقرار نشدن همین مکانیسم است.

رییس کارگروه اشتغال استان دلیل ضرر و زیان برخی طرح‌ها را در استان عدم حمایت و عدم تعصب بانکداران و توزیع‌کنندگان خوزستانی عنوان و تاکید کرد: با وجودی که رعایت اصل رقابت در کیفیت و قیمت را در شرایط یکسان قبول داریم، اما به طور جدی با دستگاه‌های اجرایی که از استان‌های دیگر تجهیزات و نیازهای خود را تامین کنند، برخورد می‌شود.