لغو مجوز فعالیت واحدهای راکد در هرمزگان

دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: مجوز فعالیت واحدهای صنعتی غیرفعال لغو می‌شود. مهندس عبدالمجید بصری با بیان اینکه ۲۵‌درصد از کل واحدهای فعال شده که تعداد آنها ۲۳۵ واحد است تا سال ۸۷ به حالت رکود درآمده، اضافه کرد: با پیگیری‌های شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۳‌درصد از واحدهای یاد شده به مرحله خلعیت مجوز رسیده و در راستای واگذاری قطعات در اختیار درآمده توسط این تعداد نیز باید مجددا تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه شرکت تصمیم به احیا و فعال‌سازی ۱۲‌درصد از ۲۵درصد واحد یاد شده گرفته است، ابراز کرد: ۱۲‌درصد واحدهای راکد پس از مطالعه بانک‌ها مجددا در اختیار صنعتگران زبده و کارآمد قرار داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کلی شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: در حال ‌حاضر تعداد ۱۳ شهرک و چهار ناحیه صنعتی در استان زیر نظر شهرک‌های صنعتی و پنج شهرک صنعتی نیز زیر نظر‌سازمان منطقه آزاد قشم فعال است.

وی با بیان اینکه تعداد پنج واحد از واحدهای یاد شده در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها نیز معمولا از یک شهرک صنعتی برخوردار هستند، یادآور شد: طبق مصوبات جدید چهار ناحیه صنعتی دیگر نیز در شهرستان‌های بندرلنگه، بستک، حاجی‌آباد و جاسک باید ساخته شود.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با بیان اینکه در حال ‌حاضر تعداد ۲۳۵ واحد از ۵۵۶ قرارداد انعقاد یافته به بهره‌برداری رسیده است، ابراز کرد: به منظور راه‌اندازی این تعداد واحد بیش از ۶۴۶‌میلیارد‌ریال سرمایه‌گذاری شده که فرآیند این سرمایه‌گذاری، اشتغال ۴‌هزار و ۱۷۷ نفر در استان را فراهم آورده است.

وی نگاه به تولید شغل را مهم‌ترین هدف شرکت شهرک‌های صنعتی استان اعلام و اظهار کرد: برابر منشور هدفگذاری شده دولت عدالت محور، همه هم و غم خود را در راستای اشتغال و کارآفرینی گذاشته‌ایم که امید است در تحقق آن سربلند باشیم.

بصری در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات و تنگناهای موجود بر سر راه توسعه شهرک‌های صنعتی در سال‌های گذشته افزود: مشکلات تسهیلاتی گاهی سبب تعطیلی واحدهای بهره‌برداری شده یا واحدهای نیمه‌کاره و توقف ادامه ساخت واحدها شده است.