جایگاه مطلوب هرمزگان در صنعت حمل‌و‌نقل

دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: استاندار هرمزگان گفت: با توجه به مزیت‌ها و فرصت‌های لازم، زیرساخت سرمایه‌گذاری در ایران فراهم است. حسین ‌هاشمی تختی در همایش کارگروه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی با موضوع حمل‌و‌نقل از همایش ائتلاف سرمایه در ایران افزود: مزیت‌های شبکه‌ ریلی، فرودگاه‌‌ها، بنادر و آزادراه‌ها از جمله این زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: دولت عزم خود را برای توسعه و عمران، آبادانی کشور جزم کرده و با جلب و جذب سرمایه‌گذار به دنبال توسعه بیشتر زیر ساخت‌های بخش حمل‌ونقل است.

دبیر کارگروه حمل‌ونقل و توسعه زیربنایی ائتلاف سرمایه در ایران یادآور شد: افرادی که سرمایه‌گذار هستند، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این بخش که بخش زیربنایی است، اقدام کنند؛ زیرا توسعه این بخش منجر به توسعه سایر بخش‌ها می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: استان هرمزگان با ۸۵ طرح در بخش حمل‌ونقل، شیلات، کشاورزی، صنایع فلزی و معدنی، آبزی پروری و گردشگری در این همایش شرکت کرده است.

استاندار هرمزگان گفت: توانمندی‌های استان در بخش‌های حمل‌ونقلی به ویژه دریایی مناسب بوده و ۶۰‌درصد از صادرات و واردات کشور از این استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل راه وترابری استان نیز در این مراسم ضمن مروری بر دستاوردها و توانمندی‌های فراوان استان استراتژیک هرمزگان در عرصه حمل‌ونقل بین‌المللی گفت: با توجه به اینکه ۶۰درصد ترانزیت کشور از این استان انجام می‌شود، این استان نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

مهندس خداداد مقبلی افزود: توسعه بنادر استان با شش‌هزار‌میلیارد‌ ریال و آزاد راه بندرعباس به سیرجان با ۸۰۰میلیارد ریال و همچنین توسعه شبکه ریلی بندرعباس به شیراز و بندرعباس به جاسک زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این استان است.

وی تصریح کرد: همه ظرفیت‌های استان در بخش حمل‌ونقل توان پذیرش طرح‌های سرمایه ای را دارند و این مهم در سند توسعه استان به خوبی دیده شده است. رییس شورای حمل‌ونقل استان همچنین گفت: استان هرمزگان به واسطه جایگاه ممتاز خود در چرخه حمل‌ونقل بهترین عرصه برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است؛ چراکه توجیه اقتصادی آن امری بدیهی و روشن است.

بر اساس این گزارش، بزرگترین همایش ائتلاف سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج، با حضور مقامات ارشد دولتی وسرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج، در شیراز برگزار شد.