افتتاح ترمینال پروازهای خارجی مشهد

مشهد- زهره الوندی: رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از افتتاح ترمینال زیارتی و ترمینال پروازهای خارجی مشهد تا پایان خرداد ماه جاری خبر داد. محسن اسماعیلی در اولین سمینار آموزشی پژوهشی کارشناسان حقوقی فرودگاه‌های کشور با اعلام این مطلب افزود: ترمینال زیارتی فرودگاه شهید‌ هاشمی‌نژاد مشهد با وسعت ۱۰‌هزار متر مربع و با اعتبار چهار‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون‌تومان به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

وی با بیان اینکه ترمینال پروازهای خارجی نیز با وسعت ۲۰‌هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۳۰‌میلیارد‌تومان آماده بهره‌برداری است، گفت: ترمینال پروازهای خارجی به دلیل محدودیت‌های اعتباری و دیدگاه‌های مختلف مدیران به لحاظ مکان فیزیکی پس از ۱۰ سال وقفه در ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ترمینال پروازهای خارجی را نوید خوبی برای مشهد دانست و گفت: این ترمینال به لحاظ هنر معماری و فضای مسافری که در آن تدارک دیده شده، در کشور ممتاز است.

وی با بیان اینکه در ترمینال پروازهای خارجی به ۲۰ کشور پرواز مستقیم صورت می‌گیرد، گفت: از ترمینال زیارتی نیز به پنج مقصد زیارتی پرواز صورت می‌گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه طرح توسعه ترمینال داخلی نیز در دستور کار فرودگاه شهید ‌هاشمی‌نژاد است، گفت: طرح توسعه ضلع جنوبی و غربی ترمینال داخلی نیز به زودی اجرایی می‌شود. وی وسعت ترمینال داخلی را ۳۰‌هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: ترمینال بار نیز با ۹۹‌درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است.

اسماعیلی ادامه داد: ترمینال بار با یک‌میلیارد‌تومان اعتبار استانی و ۵۰۰‌میلیون‌تومان از منابع اعتباری فرودگاه مشهد آماده بهره‌برداری است.

وی در ادامه بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌‌های کشور را ۱۳۰‌میلیارد‌تومان عنوان کرد و گفت: ۶‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون‌تومان از این بدهی مربوط به شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه شهید ‌هاشمی‌نژاد مشهد است.

وی تصریح کرد: طی یک برنامه زمانبندی شده قرار است که بخش عمده این مطالبات به صورت تقسیط تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. وی همچنین اظهار کرد: فرودگاه شهید مدرس کاشمر نیز که از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به خراسان رضوی بود، در صورت تامین اعتبار به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.