دنیای اقتصاد - بوشهر: نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم‌نامه ادامه طرح توسعه بندر بوشهر با شرکت گلف اجنسی به عنوان یکی از شرکت‌های پرسابقه در این زمینه منعقد شده است. غلامعلی میگلی‌نژاد افزود: ادامه اجرای طرح توسعه بندر بوشهر با هدف افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های تجاری یکی از طرح‌های مهم در دستور کار‌سازمان بنادر و دریانوردی کشور است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نشست اخیر با رییس‌سازمان بنادر و دریانوردی کشور تسریع در روند طرح توسعه بندر بوشهر با فعال شدن جزیره نگین، راه دسترسی میان بندر و بزرگراه بوشهر - برازجان مورد موافقت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: محدوده عملیاتی بندری موجود در بوشهر به دلیل محصور بودن در محدوده شهری، امکان توسعه ندارد و تنها راه توسعه این بندر جزیره نگین است.

میگلی نژاد اضافه کرد: همچنین در این دیدار رییس‌سازمان بنادر و دریانوردی دستور احداث ۴۰ موج شکن از مجموع ۳۰۰موج شکن مصوب در مناطق مختلف استان بوشهر را صادر کرد. نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دیدار مقرر شد تا مناقصه لایروبی خور بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه نیز حداکثر تا نیمه دوم خرداد ماه نهایی شود.

وی گفت: براساس توافق انجام شده با رییس‌سازمان بنادر و دریانوردی کشور مقرر شد عملیات اجرایی اسکله دیلم که مراحل مطالعاتی آن انجام شده است نیز تا خردادماه امسال آغاز شود.