دنیای اقتصاد - قزوین - لیلا بیگدلی: به منظور ضرورت ایجاد تولید برق پراکنده، اولین نیروگاه کوچک ۴ مگاواتی در استان قزوین به بهره‌برداری رسید. مهندس جبارزاده، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار کرد: پیرو دستور‌العمل توسعه مولدهای مقیاس کوچک مبنی بر خرید برق از مولد‌های بخش خصوصی اولین نیروگاه کوچک ۴ مگاواتی توسط شرکت نفیس نخ ساخته و قرار داد خرید برق تضمینی بلندمدت (ده ساله) با شرکت توانیر مبادله شد. این مولدها برای تامین برق خود شرکت نفیس نخ در نظر گرفته شده است، ولی از آنجا که با احداث این واحدها پیک بار شبکه توزیع کاهش پیدا می‌کند، از این رو برق تولیدی توسط شرکت توانیر خریداری و در قبال آن کل بهای گاز مصرف شده پرداخت و به ازای هر کیلووات ‌ساعت حدود ۳۱۸‌ریال نیز به شرکت نفیس نخ پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ مگاوات موافقت‌نامه احداث مولد در سطح استان صادر شده است که به مرور زمان واحدهای دیگر نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی همچنین از صاحبان صنایع در خواست کرد، با احداث مولدهای مقیاس کوچک ضمن تامین برق مصرفی خود از مزایای آن طبق دستور‌العمل بهره‌مند شوند که از جمله آنها عقد قرار داد بلندمدت خرید تضمین برق است.