خسارت به محصولات کشاورزی اشکوری‌

دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: در پی بارش شدید تگرگ و همچنین بارش برف فروردین ماه امسال در ارتفاعات اشکورات شهرستان رودسر در استان گیلان خسارات شدیدی به ۳ محصول اصلی گل‌گاوزبان، فندق و گردو وارد شده که مشکلات اقتصادی مردم این منطقه را دوچندان ساخته است. کشاورزان منطقه اشکورات، با ابراز نگرانی بر لزوم تخصیص اعتبار ویژه برای جبران این خسارات از سوی مسوولین تاکید دارند و خواستار پیگیری این مهم هستند. اردشیر روحی ماسوله، رییس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در این خصوص گفت: نقطه اوج پرورش محصول گل گاوزبان گیلان در منطقه اشکورات بوده و استان مقام نخست کشوری را در این خصوص به خود اختصاص داده است، بارش تگرگ اخیر خسارات زیادی را به این محصول مهم استان وارد کرده است.

وی افزود: کارشناسان ما در حال برآورد خسارات ناشی از تگرگ هفته گذشته هستند و کشاورزانی که باغات خود را بیمه کرده‌اند، مشمول دریافت خسارات خواهند بود.

رییس‌سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در خصوص باغاتی که بیمه نشده‌اند نیز گفت: پس از انجام برآوردهای خسارت، باغاتی که محصولات گردو و فندق و گل گاوزبان آن بیمه نشده‌اند به ستاد حوادث غیرمترقبه استان معرفی و همچنین این مهم در کمیته استانی مطرح خواهد شد.

روحی گفت: ۷۰‌درصد گردوهای این منطقه به دلیل بروز سرما در اول سال از بین رفته و ۴۰‌درصد فندق نیز در این مناطق بالادست نابود شده است.