شهرداران راه ابریشم در شیراز‌ گرد هم آمدند

دنیای اقتصاد- شیراز - محمد صداقت: پنجمین همایش بین‌المللی شهرداران راه ابریشم در شیراز برگزار شد. در این همایش که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، شهرداران و مقامات عالی رتبه بیش از ۴۰ کشور واقع در مسیر راه ابریشم همچنین مسوولان و مقامات کشوری و استانی، حضور داشتند.

در این همایش، ۶۰۰ نفر از شهرداران شهرهای راه ابریشم و برخی مسوولان این شهرها در خصوص همکاری بین شهرهای مسیر راه ابریشم، گسترش‌ گردشگری در امتداد این مسیر، آگاهی و ترویج سنت راه ابریشم و بهترین عملکردها و تجربیات فرا‌گرفته شده و ابتکارات جدید بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر محمد حسین حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: راه ابریشم صدها سال است که زمینه پیوند و ارتباط انسان‌ها را فراهم کرده و این نشان می‌دهد که انسان‌ها هیچ‌گاه در حصارهای نژادی و قومی محصور نمی شوند. رییس‌سازمان میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی کشور نیز گفت: با برگزاری همایش راه ابریشم در شیراز، حضور ایران در اتحادیه راه ابریشم تثبیت شده است. بقایی همایش راه ابریشم را حاوی دستاورد بزرگ فرهنگی، سیاسی برای شیراز و فارس دانست و افزود: شیراز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و قطب‌های تاریخی و فرهنگی کشور بوده و به‌عنوان یکی از شاهراه‌های ابریشم مطرح است.

مهندس مهران اعتمادی، شهردار شیراز نیز برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی شهرداران راه ابریشم در شهر شیراز را یک موفقیت بزرگ برای این شهر دانست. وی افزود: فارس و شیراز سرزمینی است که تمدن، هنر و فرهنگ را در خود جای داده است و بزرگان، عارفان، مشاهیر و هنرمندان بسیار نامداری را به جهان ارائه کرده است.

اعتمادی اظهار امیدواری کرد برگزاری این همایش علاوه بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کشورهای شرکت‌کننده زمینه تعامل و همکاری سایر شهرها با شهر شیراز را در تمامی زمینه‌ها فراهم‌سازد. وی افزود: ما اینجا گرد هم آمد‌ه‌ایم تا با هم‌اندیشی و تحکیم دوستی، کاروان توسعه را دوباره در این جاده به راه اندازیم.