دنیای اقتصاد - اصفهان: اولین جشنواره انتخاب ۱۰۰ برند برتر اصفهان با همکاری دانشگاه اصفهان و شرکت‌های بزرگ استان در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شد. مهندس پاک طینت، دبیر این جشنواره در این باره گفت: اصفهان به عنوان استانی که بسیاری از محصولات استراتژیک در آن تولید می‌شود و با توجه به برندهای متعدد جایگاه برگزاری چنین جشنواره‌ای را داشت.

پاک طینت با بیان اینکه این اولین باری است که چنین رتبه بندی دقیقی در زمینه برند انجام شده و دانشگاه اصفهان تا امروز نزدیک به پنج ماه و نیم کار علمی انجام داده تا به این نتایج رسیده است، گفت: رسیدن به صد برند برتر در استان هدف ماست، اما امسال تنها موفق به کشف ۸۰ برند شدیم.

دکتر سقاییان نژاد، شهردار اصفهان نیز در این جشنواره گفت: می‌توان با اتکا بر توانایی‌ها در قالب برند‌ها گام‌های موثری برای کشور برداشت.

وی برگزاری این جشنواره را در شهر اصفهان نشانی از اعتبار و حیثیت و برند معتبر این شهر دانست.

در ادامه دکتر محمد حسین رامشت، رییس دانشگاه اصفهان گفت: آنچه را که شما به عنوان برند از آن یاد می‌کنید، سلسله مراتبی از پایه‌گذاری یک مدنیت و کار عمیق فرهنگی است.

وی در ادامه خواستار ایجاد رشته‌ای بین رشته‌ای در خصوص تربیت دانشجویان برای نام‌گذاری برندهای تخصصی در دانشگاه اصفهان شد. در این مراسم دکتر امیر احمدیان، مشاور پژوهشی وزیر بازرگانی نیز خواستار استفاده از فرهنگ و تمدن کهن ایرانی در ساختار برندها شد و به آثاری مانند گلستان و بوستان سعدی و شاهنامه فردوسی اشاره نمود و این آثار را از برند‌های معتبر ملی ایران دانست.

بر اساس این خبر در این جشنواره از میان ۱۰۰ برند شرکت‌کننده در جشنواره ۷۶ برند برتر و ۴ برند افتخاری بعد از داوری رتبه‌بندی شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.