دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: استاندار هرمزگان گفت: برای توسعه و عمران روزافزون بندرعباس، روند اجرای پروژه‌های شهرداری باید اصلاح شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، حسین ‌‌هاشمی‌تختی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرعباس و شهردار جدید این شهرستان با بیان مطلب فوق گفت: مسوولان امر باید با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق بر روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های این نهاد به دنبال برنامه‌ای جامع برای اصلاح آن باشند.

وی اظهار کرد: شهردار جدید بندرعباس باید برای توسعه زیرساخت‌های اجرای طرح‌های عمرانی با کیفیت در دست اقدام، مدیریت شهر و همکاری با ستاد عمران شهرستان کمر همت را ببندد و بر روند اجرای امور ارگان‌های مرتبط نظارت داشته باشد.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه وجه تمایز شهرداری نسبت به مابقی ارگان‌ها در کسب درآمد است، خاطرنشان کرد: شهرداری برای کسب درآمد روزافزون، اخذ عوارض شهری و مطالبات خود از ارگان‌ها باید راهکار قانونی ارائه دهد و از حقوقدانان یا وکلای دلسوز در این زمینه بهره‌گیرد. وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان بندرعباس باید برای برطرف کردن مشکلات مردم مکانیزمی را طراحی که گره مشکلات و دغدغه‌های کاری شهروندان بندرعباسی را‌شناسایی و در راستای برطرف کردن آن تلاش کند، خاطرنشان کرد: شوراها با داشتن تجربه‌های فراوان و درک مشکلات مردم می‌توانند بهترین راهکار را برای ارتقای کمی و کیفی زندگی و جلب رضایتمندی شهروندان ارائه و نقش مهمی را در این مسیر ایفا کنند.