دنیای اقتصاد - ارومیه - سینا میرزا محمدی: شهردار ارومیه گفت: بودجه شهرداری ارومیه در مقایسه با طرح‌های تحقق یافته مدیریت شهری بسیار ناچیز است و باید افزایش یابد. ابراهیم بازیان در دیدار معاون امور عمرانی استاندار با مدیران شهری ارومیه گفت: در سال گذشته حدود ۶۶‌میلیارد ‌ریال از طرف دولت برای شهرداری ارومیه مصوب شده بود که از این میزان تنها ۵۳‌میلیارد‌ ریال در اختیار شهرداری قرار گرفت.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به بودجه ۱۵۲۰‌میلیارد‌ریالی شهرداری در سال جاری گفت: این رقم نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و امیدواریم تمام آن در سال جاری تحقق یابد.

بازیان با تاکید بر لزوم افزایش قابل توجه بودجه شهر ارومیه برای توسعه و آبادانی این شهر گفت: باید با نگاهی متمرکز و برنامه محور به سمت رشد جهشی بودجه ارومیه حرکت کنیم.

وی وجود طرح‌های توسعه‌ای نامناسب در ارومیه را یکی از مهم‌ترین معضلات شهر دانست و گفت: طرح‌های جامع، تفصیلی و برنامه‌های مختلف باید به گونه‌ای طراحی شوند تا نیاز سال‌های آتی شهر فراهم شود. شهردار ارومیه، راه‌اندازی ‌سازمان نوسازی و بهسازی در شهرداری ارومیه را نقطه عطفی در تاریخ مدیریت شهری دانست و گفت: با وجود راه‌اندازی این‌سازمان به دلیل عدم فعالیت‌های مناسب در حوزه بافت فرسوده شهر در سال‌های گذشته بهسازی بافت‌های فرسوده روند مناسبی نداشته است. بازیان همچنین بر توجه ویژه مدیریت استان در اجرای پروژه‌های شهری ارومیه از جمله طرح آب خام شهری، کارخانه کمپوست، ترمینال ارومیه، بهبود ورودی‌ها، ساماندهی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی و پادگان ارومیه تاکید کرد. وی اظهار امیدواری کرد تا مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای به شهر ارومیه داشته باشند.