کرمانشاه و سلیمانیه نیاز به شهرک صنعتی مشترک دارند

دنیای اقتصاد - کرمانشاه - سید عباس کشمیری: استاندار کرمانشاه گفت: ۲ استان کرمانشاه و سلیمانیه از دیرباز دارای مشترکات فراوانی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و... بوده‌اند که این مهم می‌تواند زمینه ساز گسترش روابط بیشتر بین دو استان در آینده باشد. سید دادوش‌هاشمی در سومین نشست استانداران و مسوولان استان‌های سلیمانیه عراق و کرمانشاه که با هدف گسترش روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، داشتن ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه و کشور عراق را از قابلیت‌ها برای توسعه روابط برشمرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای نزدیکی مردم ۲ استان فراهم است که در این راستا توسعه تجارت کوله‌بری و رونق هرچه بیشتر بازارچه‌های مرزی را در دستور کار داریم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه دارای یک فرودگاه بین‌المللی است که هم اکنون با پنج استان در داخل کشور دارای ارتباط هوایی است و راه‌اندازی پرواز مستقیم بین استان سلیمانیه و کرمانشاه می‌تواند سفر مردم سلیمانیه به نقاط مختلف ایران را از طریق استان کرمانشاه سهولت بخشد. وی افزود: استان کرمانشاه تا پایان سال ۱۳۸۹ تولید برق خود را به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می‌دهد که در این صورت قادر به افزایش صادرات برق به کشور عراق خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به فراهم بودن تمامی شرایط لازم در نقاط مرزی دو کشور، خواستار احداث شهرک صنعتی مشترک در نقطه مرزی ۲ کشور در بازارچه پرویزخان شد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات ما در بخش صادرات به عراق این است که مقررات صادراتی هر روز تغییر می‌کنند و ما برای اینکه امر صادرات خود را به سهولت انجام دهیم به انعطاف پذیری بیشتری در تبادل مقررات بین دو کشور نیاز داریم.