دنیای اقتصاد - قزوین: همزمان با هفته شوراها ۱۷ طرح شهرداری قزوین با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی شدند. کلنگ‌زنی ساختمان ۱۲ طبقه شهرداری با هدف ایجاد ساختمان مرکزی شهرداری قزوین با اعتبار ۱۰۰‌میلیارد‌ریال از جمله این طرح‌ها است که قرار است در ۲۸ ماه ساخته شود. طرح اصلاح هندسی ۱۷ تقاطع شهر قزوین نیز از جمله طرح‌های کلنگ‌زنی شده است که با هدف تفکیک و هدایت اصولی ترافیک، افزایش ایمنی تردد عابر پیاده، نظم بخشیدن به ترافیک و تامین حرکات مورد نیاز ترافیک به اجرا در می‌آید. راسته وزیر مجموعه تاریخی سعد‌السلطنه نیز از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده است که با هدف ساماندهی بافت تاریخی و قدیمی شهر با اعتباری بالغ بر ۲۵‌میلیارد‌ریال انجام شده است و به بهره‌برداری رسید.

امارت طوطی از دیگر طرح‌هایی است که بهره‌برداری رسید. این طرح با هدف بهبود و ساماندهی سیما و منظر شهری با اعتباری بالغ بر دو‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون‌ریال اجرا شده است. بوستان پامچال نیز از جمله این طرح‌ها است که با اعتبار ۱۵‌میلیارد‌ریال در مساحتی بالغ بر ۵/۵ هکتار چمن‌کاری در محله مینو به بهره‌برداری رسید. فاز یک و دو واحد جداسازی و پردازش پسماند مجتمع محمدآباد نیز از طرح‌های افتتاح شده است که با هدف تفکیک پسماندها به صورت مواد قابل تبدیل و مواد دور ریختنی غیرقابل مصرف با اعتبار ۴۰‌میلیارد‌ریال اجرا شد.

واحد تولید کود به روش بیولوژیک در مجتمع محمدآباد نیز با هدف تولید کود و پسماند (کمپوست) مواد قابل تجزیه در طبیعت به بهره‌برداری رسید. همچنین ۱۵ سایه‌بان جدید انتظار مسافر نیز در این مراسم با اعتبار ۵۰۰‌میلیون‌ریال راه‌اندازی شد. پرده‌برداری تندیس سردار آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی نیز از دیگر طرح‌ها است که این پروژه در میدان تهران قدیم و در ابتدای بلوار ابوترابی با هزینه ۱۶۰‌میلیون‌ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. افتتاح زیرگذر ناحیه شهری شهید بهشتی با هدف عبور و مرور شهروندان، کاهش بار ترافیکی و تصادفات در منطقه یک شهرداری با اعتبار یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون‌ریال نیز در این مراسم به بهره‌برداری رسید.